// پنجشنبه, ۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۱

فروش پلی استیشن 5 از ۴۰ میلیون کنسول فراتر رفت

شرکت سونی به‌صورت رسمی با تشکر از بازیکن‌ها اعلام کرد که مجموع فروش پلی استیشن 5 در جهان از چهل میلیون کنسول فراتر رفت.

کنسول PS5 سونی از زمان عرضه در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ تاکنون با چالش‌های مختلفی در بازار مواجه شد. تحت تاثیر عوامل مختلف و به‌خصوص محدودیت‌های دوران همه‌گیری کرونا، ماه‌ها میزان تقاضای مردم برای خرید این کنسول به مراتب بیشتر از سرعت و قدرت تولید شرکت Sony بود. اما از چند وقت قبل اوضاع تغییر کرد. حالا به‌صورت رسمی می‌دانیم که میزان فروش پلی استیشن 5 در دنیا به بیشتر از ۴۰ میلیون کنسول رسیده است.

جیم رایان، مدیرعامل و رئیس بخش سرگرمی تعاملی شرکت سونی در این‌باره نوشت: «با حمایت طرفدارهای پلی استیشن، به نقطه عطف فروش چهل میلیون کنسول به گیمرها رسیدیم. از جامعه‌ی گیمرهای‌مان متشکرم. بدون شما، این یک کار غیرممکن بود.

از بازی‌های مستقل خلاقانه تا بلاک‌باسترهای AAA، اکنون بیشتر از ۲۵۰۰ بازی روی کنسول PS5 در دسترس شما هستند. از زمان عرضه‌ی PS5، بازیکن‌ها مشغول لذت بردن از گروهی از بازی‌های عالی بوده‌اند؛ گروهی که نشان می‌دهد چه‌قدر مدیوم ویدیوگیم، به اندازه‌ی مدیوم‌های دیگر سرگرمی، وسیع و دارای خلاقیت است. در ادامه فهرستی از ۴۰ بازی PS5 را می‌بینید که توسط بازیکن‌های پلی استیشن انتخاب شدند».

۴۰ بازی برتر پلی استیشن 5 در نظرسنجی جدید شرکت سونی از کاربرها

رایان تاکید کرد که آمار رسمی جدید، مجموع فروش PS5 از ابتدای عرضه به بازار تا ۱۶ ژوئیه امسال (۲۵ تیر) را مشخص می‌کند. او در آخر باز هم از بازیکن‌ها برای حمایت ادامه‌دار از پلی استیشن تشکر کرد:

«ما با قرار دادن جامعه‌ی کاربرها در جلوترین نقطه‌ی تفکرات‌مان، پلی استیشن 5 را ساختیم که منجر به نوآوری‌هایی همچون تریگرهای تطبیق‌پذیر و لرزش‌های پرجزئیات دسته‌ی دوال‌سنس به همراه پلی استیشن وی‌آر ۲ شد. استودیوهای پلی استیشن و همکارهای ترد-پارتی ما از این فرصت‌ها و امکانات استفاده کرده‌اند تا ابزار خلاقیت‌ورزی خود را گسترش بدهند؛ برای ارائه‌ی یک جهش رو به جلو در نسل جدید در ارائه‌ی تجربه‌های مختلف به گیمرها».


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده