// جمعه, ۳۰ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۶

واکنش منتقدین به بازی Pikmin 4

چندی پیش میانگین امتیازات بازی Pikmin 4 منتشر شد و شاهد عملکرد بسیار خوب جدیدترین انحصاری نینتندو سوییچ هستیم.

۱۰ سال از زمان عرضه بازی Pikmin 3 می‌گذرد و هواداران قدیمی مجموعه پیکمین، زمان زیادی را برای تجربه یک نسخه جدید صبر کرده‌اند. بااینکه برای اولین‌‌بار ساخت و توسعه Pikmin 4 در سال ۲۰۱۵ تایید شد، اما پس از گذشت هفت سال، این ویدیوگیم در سال ۲۰۲۲ به‌صورت رسمی به‌نمایش گذاشته شد. هواداران با گذر زمان مطمئن شدند که نسخه جدید این بازی واقعا در دست ساخت است و شرکت Nintendo پروسه‌ی تولید آن را لغو نکرد.

Pikmin 4 یک بازی ماجراجویی و پازل‌محور است. در جریان آن بازیکنان هدایت یک موجود کوچک را در دست می‌گیرد و باید به گروهی از پیکمین‌ها دستور دهید تا کارهای مختلفی را برای شما انجام دهند. کارهای انجام‌شده توسط پیکمین‌ها هم می‌تواند شامل گشت‌و‌گذار در محیط، مبارزه با دشمنان، پیدا کردن گنج و حل معما باشد. حال چندی پیش بررسی‌های بازی Pikmin 4 منتشر شدند و میانگین نمرات آن در دسترس قرار گرفت؛ تا شاهد عملکرد بسیار خوب جدیدترین انحصاری نینتندو سوییچ باشیم. در ادامه می‌توانید بخشی از نظرات منتقدان Pikmin 4 را در زومجی مطالعه کنید و نظرات خود را هم با ما در میان بگذارید.

Pikmin 4

  • سازنده: نینتندو
  • ناشر: نینتندو
  • سبک: ماجراجویی و پازل محور
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ
  • تاریخ عرضه: ۳۰ تیر

موجودات مختلف و بامزه بازی Pikmin 4

یوروگیمر: ۱۰۰ از ۱۰۰

Pikmin 4 خود و وقت شما را با پرتویی از کارهای مختلف برای انجام دادن، پیدا کردن و هدف‌هایی برای دنبال کردن و محیط‌هایی برای گشت‌وگذار پر کرده است. شاید شروع آرامی داشته باشد، ولی وقتی تمامی مقدمات درکنار یکدیگر قرار بگیرند، جذابیت خود را به‌نمایش می‌گذارد. این بازی موارد عجیب و غریب مجموعه را حفظ کرد (بعضی وقت‌ها حتی بیشتر از قبل شاهد آ‌ن‌ها هستیم) و همچنین سری Pikmin را در مسیری قرار داده که قبلا شاهد آن نبوده‌ایم. نسخه چهارم یک پاداش بسیار خوب برای هواداران پس از یک دهه انتظار برای نسخه جدید پیکمین است. شاهد ایده‌های هوشمندانه‌ی زیادی از سوی نینتندو برای ادامه دادن این سری پس از Pikmin 3 هستیم. این یک تکامل مهارت‌محور از مجموعه‌ای است که برای مدت زمان طولانی نادیده گرفته شده بود. آیا این بازی باعث بسیار پرطرفدار شدن بازی Pikmin می‌شود؟ کسی از آن خبر ندارد، ولی بدون شک این بازی را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های نینتندو دانست که تا به امروز عرضه شده است.

گیمزرادار: ۹۰ از ۱۰۰

تمامی المان‌های بازی با یکدیگر ترکیب شده‌اند تا قابل دسترس‌ترین Pikmin در کل سری را مشاهده کنیم. بااین‌حال چالش‌ خود را به‌صورت کامل حذف نکرده است. هنوز موقعیت‌هایی را در بازی مشاهده می‌کنیم که مجبور هستید سریع تصمیم بگیرید یا یک Pikmin کوچک خود را قربانی کنید. اگر به‌دنبال ۱۰۰ درصد کردن بازی هستید، مراحل پایانی Pikmin 4 ترسناک و دشوار هستند. با درنظرگرفتن مدت زمان ۵۰ ساعته‌ای که پای بازی گذاشته‌ام، محتویات بسیاری در سر راه شما قرار دارد تا ببینید و انجام دهید. همچنین در این مسیر لحظات سرگرم‌کننده بسیاری را تجربه خواهید کرد.

آی‌جی‌ان: ۹۰ از ۱۰۰

Pikmin 4 با ارائه گزینه‌هایی بیشتر از چیزی مثل برداشتن و پرتاب کردن چیزهای مختلف در گیم‌پلی خود، تنوع را به گیم‌پلی سنتی و قدیمی مجموعه اضافه کرده است.

وی‌جی‌سی: ۸۰ از ۱۰۰

Pikmin 4 یک بازی اصلاح‌شده و پرمحتوای هوشمندانه از یکی از آندرریتدترین مجموعه‌های نینتندو است. بااین‌حال شاید هواداران قدیمی بازی، از مدت زمان طولانی‌ای که طول می‌کشد تا کمپین پرمحتوای Pikmin 4 شروع شود، ناامید شوند.

گیم‌اسپات: ۷۰ از ۱۰۰

داستان مثل اکثر بخش‌های Pikmin 4 ملایم و بدون جسارت است. در کل تجربه‌ای قابل قبول و شیرین به شمار می‌آید. مثلا هدایت ارتش گیاه‌های انسان‌نما خود در راستای جمع‌آوری گنج‌هایی مثل میوه یا کارتریج‌های گیم‌بوی ادونس، رضایت‌بخش هستند. بااین‌حال هرچه Pikimin 4 بیشتر می‌خواهد خودش را شبیه بازی‌های جریان اصلی کند، بیشتر سر راه خودش قرار می‌گیرد. گاهی کافی است که [بازی] یک فعالیت آرامش‌بخش را ارائه کند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده