// پنجشنبه, ۲۲ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۲

شرکت اکتیویژن بلیزارد از بورس Nasdaq خارج خواهد شد

شرکت اکتیویژن بلیزارد قرار است به‌زودی از بورس Nasdaq خارج شود که احتمالا نشانه‌ای مبنی‌بر تکمیل معامله با مایکروسافت در اسرع وقت است.

مدت زیادی است روند معامله خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت ادامه دارد؛ اما اتفاقات اخیر باعث شده این ادغام به مراحل پایانی خود نزدیک شود. به‌تازگی اقدامات قانونی مایکروسافت علیه کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) تمام شد و سازمان نام‌برده نتوانست حکم تعلیق موقت را علیه این ادغام دریافت کند. اکنون اتفاق مهم دیگری رخ داده تا تصور کنیم تکمیل این معامله به‌زودی اتفاق خواهد افتاد.

اکتیویژن بلیزارد قرار است از شاخص بورس Nasdaq حذف شود. این شرکت قبل‌از باز شدن بازار در روز ۲۶ تیر (۱۷ ژوئیه) این بورس اوراق بهادار را ترک خواهد کرد و شرکت The Trade Desk جایگزین آن خواهد شد. احتمالا همین کار نشان‌دهنده این است که تغییرات مالکیتی قریب‌الوقوع خواهند بود.

معامله پیشنهادی ردموندی‌ها با سازنده Call of Duty ضرب‌الاجلی تا روز ۲۷ تیر (۱۸ ژوئیه) داد. پس از این تاریخ، برای تکمیل معامله باید دوباره مذاکراتی صورت پذیرد و مایکروسافت هم جریمه‌ای ۳ میلیارد دلاری پرداخت کند.

هنوز مشخص نیست آیا در این زمان اندک تا ددلاین موردنظر معامله تکمیل خواهد شد یا خیر. اخیرا FTC به رای دادگاه اعتراض کرد. همچنین سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) پرونده قضایی را متوقف کرد و مذاکرات با غول فناوری آمریکایی را شروع کرد؛ هرچند اداره تنظیم رقابت انگلیس می‌گوید صحبت‌ها هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده