نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۵

به زودی بازی‌ های View-to-Play نیز عرضه می‌ شوند

اکثر بازیکن‌ها با بازی‌های Free-to-Play یا رایگان آشنایی دارند، اما عبارت View-to-Play را تاکنون نشنیده بودیم. گروهی از بازیسازان حرفه‌ای قصد دارند تا این مدل جدید در انتشار بازی‌ها را به دنیا معرفی کنند.

یک استودیوی فنلاندی به نام فیوچرپلی گیمز که از بازیسازان سابق شرکت‌های بزرگی همچون الکترونیک آرتز، رمدی و رُویو تشکیل شده است، عبارت View-to-Play را اینگونه معرفی می‌کند: «سرگرمی با ترکیب واقعی گیم‌پلی گسترده و کسب درآمد بر مبنای تبلیغات». البته ممکن است تعریف آنها چندان جذاب به نظر نرسد، اما اعضای فیوچرپلی معتقدند که View-to-Play می‌تواند دوره‌ی جدیدی را برای بازی‌های موبایلی رقم بزند.

جیمی لائس، موسس فیوچرپلی و نایب رییس اجرایی سابق شرکت رُویو (سازنده‌ی بازی Angry Birds) اعلام کرد که مدل View-to-Play این پتانسیل را دارد تا بازار بازی‌های موبایل را متحول کند. لائس گفت که این مدل جدید علاوه بر اینکه سریع‌تر و ارزان‌تر است، جالب‌تر نیز هست، چون بازیکن‌ها به جای اینکه برای خرید یک آیتم یا محتوای درون برنامه‌ای هزینه پرداخت کنند، به تماشای یک تبلیغ ساده می‌نشینند.

2871086-future

لائس درباره‌ی بازی‌هایی که در فیوچرپلی ساخته می‌شوند هیچ اطلاعاتی را اعلام نکرد اما گفت که طی ماه‌های آینده اخبار بیشتری در این زمینه خواهیم شنید.

از اعضای دیگر فیوچرپلی می‌توان به کای اووینن، تهیه‌کننده‌ی اجرایی سابق استودیوی رمدی و همچنین میکا راکو و آرچو مکی از رُویو اشاره کرد؛ عضو پنجم فیوچرپلی نیز توماس هاتانن است که حدود ۱۰ سال در شرکت مشاوره‌‌ی نرم‌افزاری راکتور سابقه‌ی فعالیت دارد.

جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۲ نیز کمپانی اسکوئر انیکس قصد داشت تا سیستمی مشابه را برای رایانه‌های شخصی راه‌اندازی کند، اما کمتر از دو سال بعد آن را لغو کرد.

نظر شما چیست؟ آیا مایلید تا به جای خرید‌های درون برنامه‌ای، در بازی‌ها تبلیغات تماشا کنید. نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده