نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

بازی Blade and Soul معجونی از هنرهای رزمی و مبارزات جذاب

بازار بازی‌های کلان‌آنلاین به قدری بزرگ و متنوع است که یک بازی جدید در این سبک حتما باید ویژگی‌های تازه‌ای را معرفی کند تا بتواند مورد توجه گیمرها قرار بگیرد. Blade & Soul با استفاده از هنرهای رزمی و مبارزات جذابش همین کار را کرده است.

البته Blade & Soul یک بازی کاملا جدید نیست، چون ابتدا در سال ۲۰۱۲ برای بازیکنان کره‌ای منتشر شد و سپس دامنه‌ی طرفدارانش را به کشورها‌ی چین، ژاپن و تایوان گسترش داد. دنیای این بازی پر از اسطوره‌های آسیایی است و به طور خاص از افسانه‌ی چینی ووشیا که سرگذشت قهرمانان هنرهای رسمی را بازگو می‌کند الگو گرفته است. این بازی زمستان امسال و به صورت رایگان (Free-to-Play) در امریکای شمالی منتشر می‌شود.

Blade & Soul داستانی ساده و آشنا برای طرفداران فیلم‌های رزمی دارد: یک دشمن مرموز، استاد هنرهای رزمی شما را به قتل می‌رساند و حالا باید او را پیدا کرده و انتقام بگیرید. قصه‌ی بازی شباهت‌های زیادی به فیلم‌های رزمی چینی دارد و معماری آسیایی محیط‌های آن نیز به فضاسازی بهتر داستان کمک می‌کند. اما حتی اگر داستان و اتمسفر Blade & Soul شما را مجذوب خود نکند، احتمالا سیستم مبارزاتش توجه‌تان را جلب خواهد کرد.

مبازرات Blade & Soul بیشتر شبیه بازی‌های چندنفره‌ی کلان‌آنلاین مانند TERA و Guild Wars 2 هستند، با این تفاوت که نبردهای Blade & Soul تمرکز زیادی روی اکشن دارند. حملات سرعتی، جهش‌ها و جاخالی دادن‌های پیاپی و ضربات روی هوا باعث می‌شوند گیم‌پلی بازی حتی به بازی‌هایی چون Devil May Cry یا Bayonetta نزدیک شود.

Blade & Soul2

بر خلاف سایر بازی‌های کلان‌آنلاین، در مبارزات Blade & Soul داشتن دقت و عکس‌العمل سریع از اهمیت بالایی برخوردار است. شما بین حرکات‌تان تنها ۱ یا ۲ ثانیه زمان دارید، به همین دلیل استفاده از ضربات ترکیبی (مانند بازی‌های اکشن و بزن‌بکش) رمز موفقیت در نبردها خواهد بود. به نظر می‌رسد که سیستم مبارزات Blade & Soul با سایر بازی‌های هم‌سبک تفاوت‌های زیادی داشته باشد و این موضوع برای افرادی که به دنبال تجربه‌های تازه در بین عناوین کلان‌آنلاین هستند امیدوارکننده است.

میزان محبوبیت جهانی Blade & Soul به نحوه‌ی ارائه‌ی آن برای بازیکنان غربی بستگی دارد. به طور معمول، بازی‌های کلان‌آنلاین آسیایی در غرب موفقیت زیادی به دست نمی‌آورند و این مسئله به خاطر وجود برخی تفاوت‌ها در گیم‌پلی این بازی‌ها نسبت به بازی‌های غربی است. مثلا در بازی‌های کلان‌آنلاین آسیایی، انجام کارهای تکراری برای ارتقای تراز امری رایج است، ولی غربی‌ها این مسئله را نمی‌پسندند؛ اما ان‌سی سافت، ناشر Blade & Soul تاکید کرده که کارهای تکراری بازی را تا حد ممکن کاهش خواهد داد تا بازیکن‌ها بتوانند با خیال راحت‌تر به انجام ماموریت‌های اصلی و فرعی بپردازند. از سوی دیگر عرضه‌ی بازی با مدل رایگان می‌تواند یک برگ برنده‌ برای آن محسوب شود.

یک دنیای زیبا که از فرهنگ شرقی و هنرهای رزمی الهام گرفته است، به علاوه‌ی سیستم مبارزات جذاب Blade & Soul می‌توانند موفقیت این بازی را تضمین کنند. اگرچه هنوز تا زمستان زمان زیادی باقی مانده و برای پیش‌بینی کردن کمی زود است، اما Blade & Soul یک بازی متفاوت و باطراوت به نظر می‌رسد.

منبع: GameSpot