نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۷

اشاره اسناد دادگاه مایکروسافت به عرضه احتمالی پلی استیشن 5 اسلیم در پایان امسال

طبق اسنادی که مایکروسافت به دادگاه ارائه کرده است، این شرکت انتظار دارد پلی استیشن 5 اسلیم در اواخر امسال به بازار عرضه شود.

پرونده قضایی بین مایکروسافت و کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) درباره خرید اکتیویژن بلیزارد همچنان در جریان است و چند روز بعد نتیجه آن مشخص خواهد شد. تاکنون در جریان اسناد ارائه‌شده در این دادگاه چندین افشاگری رخ داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به انحصاری بودن بازی‌ ایندیانا جونز از ماشین‌گیمز و Project Dragon از IO Interactive برای ایکس باکس اشاره کرد. همچنین بودجه تولید دو بازی Horizon Forbidden West و The Last of Us Part 2 فاش شد.

بااین‌حال به نظر می‌رسد افشای اطلاعات محرمانه دو شرکت سونی و مایکروسافت در این دادگاه تمامی ندارد. چرا که در اسناد جدیدی که مایکروسافت به دادگاه ارائه کرد، ادعا می‌شود مدل اسلیم کنسول پلی استیشن 5 برای عرضه در پایان ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است. در این اسناد آمده است: «پلی‌ استیشن هم‌اکنون مدل دیجیتال و ارزان‌تری را به قیمت ۳۹۹.۹۹ دلار به فروش می‌رساند و انتظار می‌رود که پلی‌ استیشن 5 اسلیم را در اواخر سال جاری با همان قیمت پایین‌تر عرضه کند».

سونی تاکنون درباره توسعه مدل جدیدی از پلی استیشن 5 اطلاعاتی منتشر نکرده است، اما شایعات ادعا دارند این شرکت در حال کار روی تولید پلی استیشن 5 با درایو دیسک جداشدنی است. در گذشته تام هندرسون از رسانه اینسایدر گیمنیگ گزارش داد که این درایو دیسک جدا ازطریق درگاه USB-C قابل اتصال به کنسول خواهد بود. طبق گزارش‌ها، سونی علاوه‌بر عرضه این کنسول بدون درایو دیسک، یک باندل برای خریداران در دسترس قرار می‌دهد که در جعبه آن دیسک درایو وجود دارد.

بااین‌حال گزارش‌ها ادعا دارند هیچ تغییر سخت‌افزاری داخلی قابل توجهی برای مدل ذکرشده در کار نیست. طبق گزارش‌ها تولید مدل جدید از آوریل امسال آغاز شد و در حال حاضر برای عرضه در ماه سپتامبر برنامه‌ریزی شده است. ظاهرا تولید مدل‌های فعلی تا تعطیلات ۲۰۲۳ متوقف خواهد شد. با این وجود باید برای دریافت اطلاعات رسمی منتشر بیانیه‌های شرکت سونی بمانیم.

شما می‌توانید نظرات خود درباره این اخبار را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده