نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۱

مخالفت سازنده Football Manager با نظر سونی درباره گیم پس

توسعه‌دهنده مجموعه Football Manager با نظر جیم رایان و سونی درباره سرویس ایکس باکس گیم پس مخالف است.

در سال‌های گذشته دو شرکت مایکروسافت و سونی فلسفه‌های بسیار متفاوتی را در مورد چگونگی مدیریت مجموعه بازی‌های دو پلتفرم‌ ایکس باکس و پلی استیشن داشته‌اند. شاید بتوان نحوه نگاه به سرویس‌های اشتراکی را بزرگ‌ترین تفاوت رویکرد دو شرکت دانست. درحالی‌که سرویس پلی استیشن پلاس به‌عنوان خدمات اضافه بر سازمان درکنار فرست‌پارتی‌های قدرتمند سونی قرار می‌گیرد، بزرگ‌ترین هدف و رویکرد مایکروسافت روی سرویس ایکس باکس گیم پس متمرکز شده است.

تفاوت رویکردهای بین این دو شرکت اخیرا در جریان دادگاه مایکروسافت و FTC بر سر خرید اکتیویژن بلیزارد به‌صورت کاملا عمومی مشخص شد. در این دادگاه جیم رایان، رئیس پلی استیشن، در شهادت خود اعلام کرد سرویس گیم پس «مخرب ارزش» بازی‌‌ها به حساب می‌آید و ناشرهای بزرگ صنعت بازی به آن با همین دیدگاه نگاه می‌کنند.

یکی از توسعه‌دهندگانی که به‌طور مداوم از سرویس گیم پس پشتیبانی می‌کند، استودیو اسپورتز اینتراکتیو (Sports Interactive)، سازنده مجموعه Football Manager است. در همین راستا اخیرا مایلز جیکوبسون، رئیس اسپورتز اینتراکتیو در مصاحبه اخیر با یوروگیمر توضیح داد که اگر سرویس گیم پس از نظر تجاری برای سازنده سودآور نبود، این استودیو هرگز با مایکروسافت توافق نمی‌کرد.

جیکوبسون در این‌باره گفت: «ما منابع بسیار محدودی را مدیریت می‌کنیم و من دوست دارم استودیوی ما سودآور باشد. سگا در سال‌های گذشته روی موفقیت ما ریسک کرد. هر چند شاید عجیب به نظر برسد، اما سهام‌داران این شرکت باید از این اقدام سود ببرند. بنابراین ما تمایلی به انجام معاملاتی نداریم که برای تجارت ما سودآور نباشد».

او در ادامه خاطرنشان کرد که موفقیت Football Manager روی سرویس گیم پس به توسعه‌دهندگان این امکان را داده است که به گسترش مجموعه از راه‌های جدید ادامه دهد. یکی از نتایج اقدام‌های سازندگان، جذب بازیکنانی است که قبلا این سری را تجربه نکرده‌اند. همچنین او می‌گوید که حالا استودیو به درک جدیدی از فضای لایو سرویس رسیده است.

بازیکنان فوتبال در بازی Football Manager 2023

مدیرعامل اسپورتز اینتراکتیو در این‌باره توضیح داد: «واقعیت ساده این است که دو سرویس گیم پس و اپل آرکید، افراد جدیدی را به این مجموعه آورده‌اند که قبلا آن را تجربه نکرده بودند. من به اندازه‌ای به بازی‌هایمان اطمینان دارم که بگویم ما اکنون می‌توانیم این پایگاه مخاطبان را برای مدت طولانی و بدون توجه به پلتفرم‌ها حفظ کنیم.

این موضوع از نظر تجاری و خلاقیت منطقی است. این موضوع از نظر کسب تجربه‌ هم درست به نظر می‌رسد. ما به بازی‌ها به‌عنوان یک پلتفرم لایو سرویس نگاه می‌کنیم و دو سرویس گیم پس و اپل آرکید زمینه‌هایی برای بازی‌های خدماتی هستند که ما در آن حضور داریم. بنابراین ما همان‌طور که در این زمینه حضور داریم، چیزهای بیشتری درباره مخاطبان این محصولات یاد می‌گیریم. با وجود عرضه بازی Football Manager 2023 برای پلی استیشن و عملکرد فراتر از انتظاری که داشتیم، هیچ راه دیگری وجود نداشت که ما بدون مشترکان گیم پس و اپل آرکید به پنج میلیون بازیکن دست یابیم».

در ادامه جیکوبسون به به‌طور خاص و مستقیم به نظر جیم رایان در مورد گیم پس اشاره کرد و ضمن تایید مخالفت خود با آن‌ها توضیح داد که هر شرکت و توسعه‌دهنده می‌تواند درباره این موضوع دیدگاه متفاوتی داشته باشد. اسپورتز اینتراکتیو در این زمینه با رایان موافق نیست. این مدیرعامل افزود: «هر استودیویی باید خودش تصمیم بگیرد. من برخی از نقل قول‌ها را از شرکت‌های دیگر می‌بینم، ولی آن‌ها را در سبک تجارت خود موثر نمی‌دانم. همه‌چیز برای ما به خوبی پیش می‌رود».

در سال‌های گذشته نسخه‌های Football Manager ازطریق سرویس گیم پس در اختیار بازیکنان قرار گرفته‌اند و احتمالا نسخه آینده این سری همین روند را ادامه دهد. با این وجود سازندگان هنوز جزئیاتی در این مورد به اشتراک نگذاشته‌اند. انتظار می‌رود بازی Football Manager 2024 در ماه نوامبر عرضه شود.

شما می‌توانید نظرات خود درباره این اخبار بازی را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده