نویسنده: حسن اکرامی
// جمعه, ۹ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۳

عدم تمایل سگا به مذاکره برای خرید توسط مایکروسافت

پس از انتشار اخبار علاقه مایکروسافت به خرید سگا در سال‌های اخیر، ناشر ژاپنی اعلام کرد تمایلی به مذاکره در این زمینه ندارد.

اسنادی که هفته گذشته به‌عنوان بخشی از درگیری حقوقی مایکروسافت و کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) بر سر خرید اکتیویژن بلیزارد منتشر شد، نشان می‌دهند که فیل اسپنسر در نوامبر ۲۰۲۰ از مدیرعامل مایکروسافت درخواست مجوز کرده است تا با Sega Sammy در مورد خرید استودیوهای بازی‌سازی آن گفت‌وگو کند.

در آن زمان اسپنسر شرکت سگا را به‌عنوان جذاب‌ترین هدف خرید بعدی ایکس‌ باکس معرفی کرده بود که از دلایل آن می‌توان به داشتن فهرست بزرگی از بازی‌ها روی کامپیوتر، حضور پررنگ در بازار موبایل آسیا و داشتن آی‌پی‌های شناخته‌شده در سطح جهانی که برای ارتقای کاتالوگ ایکس باکس عالی بودند، اشاره کرد.

در ادامه رسانه‌ها اعلام کردند به‌دنبال انتشار این اخبار، ارزش سهام سگا به بالاترین حد خود از سال ۲۰۰۷ رسیده است. شوجی اوتسومی، مدیرعامل سگا در پاسخ به سوالی در مورد تمایل این شرکت به گفت‌وگو برای خرید به بلومبرگ گفت که در حال حاضر تمایلی برای این مذاکره وجود ندارد. با این وجود اوتسومی به اقدام رسمی مایکروسافت برای خرید سگا در گذشته اشاره‌ای نکرد.

سگا رابطه‌ی نزدیکی با مایکروسافت دارد و تاکنون استودیوی کریتیو اسمبلی این شرکت روی بازی‌های Halo Wars 2 و Age of Empires 4 برای ایکس باکس کار کرده است. همچنین این ناشر و توسعه‌دهنده ژاپنی در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد مطابق استراتژ‌ی‌های جدید، بازی‌هایی با استفاده از پلتفرم ابری Azure مایکروسافت توسعه خواهد داد.

اوتسومی درباره این موضوع خاطرنشان کرد: «ما به مایکروسافت بسیار نزدیک هستیم و با تیم مدیریتی آن رابطه بسیار خوبی داریم. مایکروسافت به شکلی ویژه برای ما احترام قائل است. فیل اسپنسر و سارا باند از ایکس‌ باکس در مورد ارزش‌هایی که طرفداران بازی‌های ویدیویی بر آن تأکید دارند، جدی هستند».

فیل اسپنسر در گذشته و طی مصاحبه‌های متعدد تایید کرده است که مایکروسافت تمایل بسیار زیادی برای خرید یک تیم بازی‌ساز آسیایی به‌ویژه از کشور ژاپن دارد. همچنین طبق اطلاعات فاش‌شده در دادگاه حقوقی، مدتی شرکت اسکوئر انیکس، ناشر سری فاینال فانتزی هم به‌عنوان یکی دیگر از گزینه‌های خرید ژاپنی مایکروسافت در نظر گرفته شده بود.

نظر شما درباره این اخبار چیست؟ آن را با ما و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده