نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۴

جدایی دو بخش EA Games و EA Sports با هدف فعالیت مستقل

شرکت الکترونیک آرتز دو بخش EA Games و EA Sports را از هم جدا کرد تا به‌صورت مستقل کار کنند.

در چند سال گذشته دو بخش EA Games و EA Sports تحت مدیریت شرکت الکترونیک آرتز به توسعه بازی‌های مختلف مشغول بوده‌اند؛ به طوری که بخش اول عمدتا روی تجربه‌های تک‌نفره و داستانی کار می‌کرد و بخش دوم روی فرانچایزهای ورزشی EA تمرکز داشت. حال شرکت الکترونیک آرتز در یک بیانیه رسمی تایید کرد که دو بخش EA Games و EA Sports را طبق یک سازماندهی داخلی جدید از یکدیگر جدا خواهد کرد تا هرکدام در مجموعه ویژه خود به توسعه بازی‌های آینده بپردازند.

این اطلاعیه اوایل امروز با کارمندان به اشتراک گذاشته شد و در ادامه روی وب‌سایت رسمی شرکت EA قرار گرفت. در این اعلامیه آمده است که EA Games به EA Entertainment تغییر نام می‌دهد که نشان‌دهنده گسترش تمرکز این بخش روی زمینه‌هایی فراتر از بازی‌های ویدئویی خواهد بود. همچنین لورا میل، مدیرعامل سابق الکترونیک آرتز، به‌عنوان رئیس بخش سرگرمی، فناوری و توسعه مرکزی در EA Entertainment انتخاب شده است. او از این به بعد روی پروژه‌ها و عملکرد استودیوهای ریسپاون، موتیو، بایوور و تیم‌های دیگر نظارت کامل خواهد داشت.

در همین حال مدیریت EA Sports به کم وبر سپرده شده است تا روی فرانچایزهای متعدد ورزشی EA نظارت کند. بخش EA Sports وظیفه توسعه و گسترش سری F1، بازی فوتبال EA Sports FC و همچنین نسخه‌های آینده دو سری Madden و NHL را بر عهده دارد. وی کیفیت آن‌ها را تحت نظر خواهد داشت.

بازی جنگ ستارگان Star Wars Jedi: Fallen Order

اندرو ویلسون، مدیرعامل الکترونیک آرتز توضیح داد این سازماندهی داخلی مجدد با هدف تقویت توانایی ناشر در قدرت بخشیدن به خلاقیت تیم‌های توسعه تحت مدیریت خود است که به آن‌ها اجازه می‌دهد تصمیمات سریع‌تر و روشن‌تری در مورد توسعه پروژه‌های آینده بگیرند. همچنین ویلسون تایید کرد که با این سازماندهی، هر دو مجموعه کنترل و آزادی بیشتری روی تصمیم‌گیری‌ها و اختصاص بودجه خواهند داشت.

ویلسون در این‌باره گفت: «امروز ما گام بعدی استراتژی خود را با همسو کردن استودیوها در دو مجموعه EA Entertainment و EA SPORTS اعلام می‌کنیم. این سازماندهی مجدد به رهبران استودیوهای ما مالکیتی خلاقانه و مسئولیت‌پذیری مالی را برای گرفتن تصمیم‌های سریع‌تر و روشن‌تر در مورد توسعه پروژه‌ها و رفتن به سمت استراتژی‌های بازار خواهد داد. همچنین این سازماندهی، رشد تجارت ما را سریع‌تر می‌کند و آن را گسترش می‌دهد که باعث افزایش ارزش بلندمدت برای ما و بازیکنان خواهد شد».

اگرچه این تغییر بسیار بزرگی در رویکرد مدیریتی الکترونیک آرتز به شمار می‌آید، اما بعید است که بر نحوه تعامل بازیکنان با فرانچایزهای این شرکت تاثیر چندانی داشته باشد. با این سازماندهی جدید، دو مجموعه EA Entertainment و EA SPORTS به‌صورت مستقل و جدا از هم می‌توانند روی پروژه‌ استودیوهای تحت نظارت خود تمرکز کنند و احتمالا این موضوع می‌تواند در بهبود کیفیت نهایی محصولات هر بخش تاثیر قابل قبولی داشته باشد.

نظر شما درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی چیست؟ آن را با ما به اشتراک گذارید.


منبع thegamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده