// سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۵

شایعه: بانجی می‌خواهد Marathon بهترین بازی لایو سرویس ممکن باشد

اطلاعات جدیدی از بازی Marathon افشا شده است که از جاه‌طلبی‌های استودیو بانجی برای این اثر خبر می‌دهد.

استودیو بانجی شرکت Sony در حال ساخت بازی Marathon به‌عنوان یک شوتر بازیکن دربرابر بازیکن متمرکز روی Extraction است. همان‌طور که از سازندگان بازی Destiny 2 انتظار می‌رفت، این ویدیوگیم ظاهری علمی-تخیلی و پرجنب‌وجوش دارد. به‌عنوان یکی از تیم‌های استانداردساز در زمینه‌ی تولید بازی‌های سرویس-محور، طبیعی است بانجی بخواهد با ماراتن هم این سبک را به‌سمت جلو هل دهد. تام هندرسون می‌گوید هدف‌گذاری استودیو Bungie واقعا به همین شکل است.

او در گزارش اختصاصی رسانه Insider Gaming توضیح داد که با کمک منابع خود، اطلاعات تکمیلی از این بازی را به چنگ آورد. البته از حالا تا زمان عرضه بازی ممکن است هرچیزی تغییر کند. این خبر تا تایید رسمی شایعه تلقی می‌شود، اما هندرسون و همکارهای وی گزارش‌های اختصاصی درست زیادی داشته‌اند و بعید نیست این‌بار هم ادعاهای او صحیح باشند.

موردی که چند بار به آن اشاره شده، همین است که بانجی می‌خواهد Marathon تبدیل به «بهترین بازی لایوسرویس» ممکن شود. یک منبع گفت تیم سازنده به‌دنبال بارگذاری رقابت‌ها طی مدت‌زمان کمتر از ۱۰ ثانیه است؛ از اجرا تا بازی کردن مسابقه به‌صورت آنلاین. بازیکنان Escape from Tarkov می‌دانند اجرای درست همین ایده می‌تواند بسیار عالی باشد.

همچنین نقشه‌های متفاوت ماراتن رازهایی خواهند داشت که جامعه بازیکنان را به خود مشغول خواهد کرد. در گزارش هندرسون باز هم به Escape from Tarkov اشاره شده است. گویا لوپ مرکزی گیم‌پلی بازی ماراتن به آن شباهت دارد.

  • مرحله خود را انتخاب کنید تا در بازی به تکمیل آن بپردازید.
  • تجهیزات/پرک/قابلیت/لوازم خود را بخرید/انتخاب کنید.
  • وارد یک سرور شوید.
  • دنبال لوت بگردید/مراحل را تکمیل کنید/کاوش کنید و رازها را بیابید.
  • استخراج کنید.
  • XP را خرج به‌روزرسانی‌ها کنید.
  • مجددا بازی کنید.

مبارز بازی Marathon به همراه یک لانچر روی شانه

همچنین ظاهرا سه نقشه در حال ساخت هستند. اما مشخص نیست که همه‌ی آن‌ها در روز انتشار بازی Marathon جدید به‌دست گیمرها می‌رسند یا خیر. دیگر موارد حاضر در تارکوف مثل حالت Permadeath (مرگ دائمی یک کاراکتر) هم شاید در ماراتن حاضر باشند. همچنین بازیکنان به‌صورت تک‌نفره هم قادر به بازی هستند، اما دربرابر گروه‌های دونفره یا سه‌نفره مبارزه خواهند کرد.

به‌نظر سیستمی مربوط‌به اکسیژن هم در بازی وجود دارد تا المان‌های هاردکور سبک بقا بیشتر شوند. تیر خوردن و جدا شدن برخی از عضوها، یک مثال از نقش بقا در گیم‌پلی بازی بود که گزارش به آن اشاره کرد. دیگر مصدومیت‌ها مثل خون‌ریزی یا صدمه مغزی هم تاثیرات نامطلوبی روی بازیکن خواهند داشت.


منبع PushSquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده