// شنبه, ۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۵

دلایل درخواست تجدیدنظر مایکروسافت علیه اداره تنظیم رقابت بریتانیا در معامله خرید اکتیویژن بلیزارد

یک سند خلاصه از شکایت مایکروسافت علیه اداره تنظیم رقابت بریتانیا درباره معامله خرید اکتیویژن بلیزارد منتشر شده است.

در ماه اردیبهشت بود که سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) اعلام کرد معامله ۶۹ میلیارد دلاری خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را بلاک کرده است. دلیل این امر، نگرانی این اداره تنظیم رقابت از تاثیر ادغام بر بازار نوپای کلاد گیمینگ اعلام شده بود. مایکروسافت هم بالاخره در اوایل هفته اعتراض خود علیه این تصمیم را ثبت کرد.

اکنون یک خلاصه از این شکایت در وبسایت دادگاه‌ تجدیدنظر رقابت منتشر شده و در آن پنج زمینه‌ای را که مایکروسافت اعتقاد دارد تصمیم CMA به چالش کشیده می‌شود، خلاصه کرده است. ادعاهای شرکت مایکروسافت به شرح زیر است:

  • سازمان CMA در ارزیابی موقعیت مایکروسافت در سرویس کلاد گیمینگ با عدم توجه به شرایط اجرای نیتیو بازی‌ها اشتباه کرد.
  • سازمان رقابت و بازار سه قرارداد تجاری بلندمدت مایکروسافت با ارائه‌دهندگان سرویس بازی ابری را در نظر نگرفت.
  • ادعای CMA مبنی‌بر اینکه احتمالا اکتیویژن بدون معامله ادغام آثار خود را روی سرویس‌های ابری عرضه می‌کرد، غیرمنطقی بود و شیوه‌ی رسیدن به آن، ناعادلانه.
  • ادعای سازمان رقابت و بازار که می‌گفت مایکروسافت قابلیت و انگیزه مسدود کردن سرویس‌های رقیب کلاد گیمینگ با منع دسترسی به بازی‌های اکتیویژن را دارد، غیرقانونی بود.
  • در کل تصمیم CMA، نقض قانون عمومی وظیفه منصفانه و «راهنمایی‌های مشخص‌شده برای ارائه‌ی راه‌حل‌ها» بود.

توافق مایکروساف ت و اکتیویژن بلیزارد

ریما الیلی، معاون شرکت مایکروسافت و معاون مشاور کل آن هم در بیانیه‌ای گفت: «تصمیم سازمان CMA به دلایل متعددی ناقص است که شامل برآورد بیش‌ازحد نقش استریم ابری در بازار گیمینگ و موقعیت ما در آن به‌علاوه‌ی عدم تمایل آن‌ها برای درنظر گرفتن راه‌حل‌هایی است که با پشتیبانی عظیم صنعت و عموم همراه بودند. ما به قدرت درخواست تجدیدنظر خود خود و تعهدات الزام‌آوری که برای افزایش رقابت و انتخاب برای بازیکنان در حال و آینده ارائه شده، باور داریم».

هفته پیش اتحادیه اروپا و کشور چین این معامله را تایید کردند که به ردموندی‌ها اجازه مالکیت بر مجموعه‌های محبوب گیمینگ مثل Call of Duty و World of Warcraft را می‌دهد. مایکروسافت درباره تایید ادغام در چین گفته بود: «تاییدیه بی‌قیدوشرط چین از معامله ما با اکتیویژن بلیزارد پس از تاییدیه‌هایی از حوزه‌های قضایی مثل اتحادیه اروپا و ژاپن رخ می‌دهد که در مجموع ۳۷ کشور نماینده بیش از ۲ میلیارد نفر را در بر می‌گیرد».


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده