نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۱

حضور دو پروتاگونیست قابل بازی در Alan Wake 2

ساگا اندرسون، مأمور FBI که برای تحقیق درمورد قتل‌های زنجیره‌ای به برایت فالز می‌آید، یکی از دو کاراکتر قابل بازی Alan Wake 2 است.

استودیوی رمدی اینترتینمنت در جریان رویداد پلی استیشن شوکیس تأیید کرد که Alan Wake 2 در ماه اکتبر برای پی سی و کنسول‌های بازی عرضه خواهد شد. همچنین در تریلر جدید اولین نگاه به گیم‌پلی بازی را داشتیم و در مطلب پرسش و پاسخی که در فاصله‌ی کوتاهی از نمایش این تریلر منتشر شد نیز توسعه‌دهندگان این بازی جزئیات بیشتری از داستان دنباله‌ی بازی ترسناک Alan Wake را به طرفداران ارائه کردند.

یکی از جزئیات جدیدی که در تریلر اخیر Alan Wake 2 مشخص شد، حضور دو پروتاگونیست قابل بازی در آن بود. علاوه‌بر بازگشت نویسنده‌ی اصلی که به توصیف سازندگان «در زندانی کابوس وار و فراتر از دنیای ما به دام افتاده»، با دومین قهرمان داستان که یک مأمور FBI به نام ساگا اندرسون است، همراه خواهید شد. اندرسون یک چهره‌شناس با شهرت حل مسائل پیچیده و گره‌خورده است که در بحبوحه تحقیقات راجع به زنجیره‌ای از قتل‌های آیینی، وارد برایت فالز می‌شود.

آلن ویک در Alan Wake 2

رمدی می‌گوید: «ویک که توسط یک وحشت سیری ناپذیر به دام افتاده، تلاش می‌کند تا کنترل ذهن خود را حفظ کند و شیطان را در بازی خود شکست دهد». همان‌طور که ممکن است تصور کرده باشید، مسیرهای دو قهرمان داستان به شکل جذابی با هم تلاقی پیدا می‌کنند. رمدی در توضیحات خود در اینباره اضافه می‌کند: «اندرسون و ویک دو قهرمان در دو سفر ناامیدانه هستند. آن‌ها در دو واقعیتی که به شکل غیرقابل درکی با هم مرتبط هستند، حضور دارند. حالا و در داستان وحشتناکی که فقط در آن قربانیان و هیولاها وجود دارند، باید دید که آیا آن‌ها می‌توانند قهرمانانی باشند که باید باشند؟».

توسعه‌دهندگان این بازی همینطور توضیح دادند که اگرچه بازی Alan Wake 2 به وضوح به‌عنوان یک دنباله برای بازی Alan Wake ساخته شده است، اما همچنان می‌تواند به‌عنوان یک تجربه مستقل باشد. «تازه وارد‌ها می‌توانند بدون تجربه بازی اول از این بازی لذت ببرند. البته برای طرفداران قدیمی هم ارتباطات و معماهای زیادی وجود دارد که با تکیه بر دانسته‌های قبلی خود می‌توانند آن‌ها را کشف کنند».

به همین ترتیب، باوجود اینکه پیوندهایی با دنیای یکپارچه بازی‌های رمدی در این بازی به چشم می‌خورد، نیازی به خواندن آن‌ها نخواهد بود. استودیو سازنده این بازی درباره اینکه آیا برای درک داستان Alan Wake 2 نیاز به تجربه Control یا AWE است یا نه، می‌گوید: «نه، نیازی نیست. البته برای طرفدارانی که علاقه‌مند به دنیای الن ویک هستند، این کار توصیه می‌شود. اما کاملاً اختیاری است».

شخصیت دوم Alan Wake 2

سم لیک، نویسنده و کارگردان خلاق این بازی در پیامی جداگانه درباره‌ی آن می‌گوید: «ما دو دنیای بسیار متفاوت برای کشف کردن داریم. دو قهرمان قابل بازی و دو داستان موازی برای دنبال کردن که در یکی از آن‌ها، آلن ویک، نویسنده‌ی شکنجه‌شده و در دیگری ساگا اندرسون، یک مأمور اف بی ای و قهرمان جدید که یک چهره‌شناس مشهور در حل پرونده‌های حل‌ناشدنی است. شخصا برای معرفی اندرسون به مخاطبان بسیار مشتاق هستم. دو قهرمان ما تفاوت زیادی باهم دارند و به روش‌های غیرمنتظره‌ای به هم مرتبط خواهند شد. آن‌ها دو بخش مهم این داستان را شکل می‌دهند. وقتی صحبت از مسائل ماوراء الطبیعه در دنیای آلن ویک به میان می‌آید، ساگا یک تازه‌وارد است. بنابراین یک شخصیت متناسب با افرادی است که به‌تازگی به دنیای رمدی آمدند. بااین‌حال برای بازیکنان قدیمی هم عمق داستانی خوبی با رمز و رازهای آن در نظر گرفته شده است».

رمدی تأیید کرده که Alan Wake 2 دو بسته الحاقی پولی هم خواهد داشت که علاوه‌بر آپدیت های رایگان بعد از عرضه بازی به بازیکنان ارائه خواهد شد.

Alan Wake 2 در تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۲۳ برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | اس و پی سی عرضه خواهد شد. این بازی فقط به‌صورت دیجیتالی به‌دست گیمرها می‌رسد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده