نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۸

سازندگان فاینال فانتزی 16 از مشکلات داستانی نسخه قبلی درس گرفته‌اند

به‌گفته تهیه‌کننده فاینال فانتزی 16، سازندگان از مشکلات نسخه قبلی درس گرفته‌اند و تلاش کردند آن‌ها را تکرار نکنند.

بسیاری از طرفداران سری فاینال فانتزی، انتظار زیادی از بازی Final Fantasy 16 دارند. چرا که این بازی جدیدترین نسخه سری به شمار می‌آید و از طرفی عرضه‌ی بازی فاینال فانتزی 15 با مشکلاتی همراه بود. طرفداران انتظار دارند این مشکلات در بازی جدید رفع شده باشد. فاینال فانتزی 15 چیزهای زیادی برای سرگرم‌کردن طرفداران سری داشت، اما یکی از مشکلات آن مربوط‌به گسستگی داستان و جدایی موضوعات روایی بود.

حال به نظر می‌رسد اسکوئر انیکس این موضوع را در بازی فاینال فانتزی 16 رفع کرده است. اخیرا نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده بازی در مصاحبه اخیر با Easy Allies گفت که تیم توسعه فاینال فانتزی 16 توجه زیادی به مشکلات نسخه قبلی داشت و تلاش ویژه‌ای برای رفع آن‌ها کرده است؛ تا مطمئن شود اشتباه‌های گذشته تکرار نخواهند شد.

یوشیدا در ادامه توضیح داد: «ما به‌عنوان تیم Creative Business Unit III هم در زمینه‌ی توسعه‌ی فاینال فانتزی 16 و هم به‌صورت یک هدف کلی، تمایل به ساخت محصولی داریم که به‌عنوان توسعه‌دهنده از آن لذت ببریم. از آنجایی که فاینال فانتزی 16 یک پروژه‌ی تکی نیست و در قالب یک مجموعه عرضه می‌شود که ۱۵ نسخه‌ی اصلی دارد، تیم سازنده باید به تجربه‌های گذشته سری به‌خصوص آخرین نسخه فاینال فانتزی توجه کند؛ تا بفهمد چه کاری درست و چه کاری اشتباه است».

گیم پلی Final Fantasy 16

«درحالی‌که چیزهای زیادی در مورد فاینال فانتزی 15 وجود دارد که بازیکنان از تجربه آن‌ها لذت بردند، افرادی نیز به کامل نبودن داستان بازی یا حذف برخی بخش‌ها برخلاف وعده سازندگان اعتراض داشتند. ما می‌خواستیم مطمئن شویم که ما این مشکلات را در فاینال فانتزی 16 نداشته باشیم و برنامه به این صورت بود که روی روایت یک داستان کامل از ابتدا تا انتها تمرکز کنیم تا اشتباه نسخه پانزدهم تکرار نشود. داستان فاینال فانتزی 16 هم یک روایت کامل از ابتدا تا انتها است و هم می‌تواند انواع بازیکنان از جمله افراد مسن‌تر مثل من یا افراد جوان‌تر را جذب کند. این بازی داستانی دارد که بازیکنان می‌توانند آن را به‌راحتی درک کنند و سرگرم‌ شوند».

بازی Final Fantasy 16 قرار است در تاریخ ۱ تیر (۲۲ ژوئن) به‌طور انحصاری روی کنسول پلی استیشن 5 عرضه شود. اسکوئر انیکس تایید کرده است که چند هفته قبل از انتشار، یک دموی طولانی را در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد داد.

نظر شما درباره جدیدترین اخبار بازی فاینال فانتزی 16 چیست؟ آن را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده