// پنجشنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۷

شایعه: مایکروسافت در روند توسعه Redfall نقشی نداشته است

یک گزارش ادعا کرده شرکت مایکروسافت در روند توسعه بازی Redfall دخالت نکرده است و زنیمکس همچنان به‌عنوان یک شرکت مستقل عمل می‌کند.

بازی Redfall به‌عنوان بزرگ‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین اثر استودیو آرکین شناخته می‌شد و فشار ناشی‌از انتشار به‌صورت یک بازی فرست-پارتی بزرگ باعث شد انتظارات از آن بالا برود؛ به‌خصوص که چندوقتی بود شاهد عرضه آثار فرست-پارتی زیادی برای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس نبودیم.

هرچند متاسفانه بازی نتوانست مطابق انتظارات عمل کند. این شوتر جهان‌باز با انتقادات منتقدان و بازیکنان رو‌به‌رو شده است که دامنه آن از طراحی جهان باز و داستان‌سرایی آن گرفته تا مبارزات و وضع عملکردی این بازی را دربرمی‌گیرد.

انتظار می‌رود عرضه یک بازی فرست-پارتی بزرگ AAA تحت نظر کنترل کیفی قرار بگیرد که درحالت ایده‌آل جلوی مشکلات وسیع اثری مثل Redfall را بگیرد. اما اگر گزارش جز کوردن در رسانه Windows Central را درست در نظر بگیریم، مایکروسافت نظارت و کنترل قابل انتظاری روی ردفال را نداشته است.

به‌گفته کوردن، بااینکه زنیمکس تحت مالکیت کامل ردموندی‌ها قرار دارد، اما این شرکت و استودیوهایش مانند قبل از ادغام، همچنان به‌صورت یک شرکت مجزا عمل می‌کنند؛ بدین معنا که آرکین و دیگر استودیوهای بتسدا تحت نظارت و مدیریت مت بوتی، رئیس استودیوهای گیمینگ ایکس باکس قرار ندارند و واضحا فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس هم به‌صورت منظم شخصا پروژه‌ها را بررسی نمی‌کند تا روند آن‌ها را پیگیری کند. پس ظاهرا Redfall با کمترین دخالت از طرف مایکروسافت توسعه یافته بود.

لوگو شرکت ZeniMax / زنیمکس

اگر این گزارش درست باشد، می‌توان آن را یک نقطه منفی برای مایکروسافت تلقی کرد؛ هرچند بتسدا و آرکین هم به دلایل متفاوتی همین وضعیت را دارند. خرید کامل یک ناشر و دانستن این موضوع که بازی بزرگ بعدی آرکین اولین انحصاری بزرگ جدید این شرکت تحت برند ایکس باکس است، طبیعتا باعث می‌شود مایکروسافت تلاش کند استانداردهای بالاتری وضع کند. اما در عوض به‌نظر این غول فناوری تصمیم گرفته بود رویکردی بدون مداخله انتخاب کند که البته نتیجه آن مناسب نبود.

برخی از استودیوهای فرست-پارتی ایکس باکس مانند 343 اینداستریز و The Initiative هم مشکلات درونی توسعه داشته‌اند. بازی Redfall هم‌اکنون برای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی انتشار یافته است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده