نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۷

فیل اسپنسر: هیچکس به خاطر استارفیلد PS5 خود را نخواهد فروخت

فیل اسپنسر می‌گوید تنها ساخت بازی‌های با کیفیت نمی‌تواند باعث جلو افتادن آن‌ها از پلی استیشن شود.

فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت درباره رقابت این شرکت با سونی و نینتندو گفته که ایکس باکس از این حیث در رده سوم قرار دارد و این ایده که مایکروسافت می‌تواند فقط با ساخت بازی‌های بهتر سهم بیشتری از بازار را به‌دست بیاورد، لزوماً قابل قبول نیست. اسپنسر در ادامه اضافه کرد، حتی استارفیلد بهترین بازی در تاریخ جهان باشد هم برای پیشی گرفتن ایکس باکس از پلی استیشن کافی نخواهد بود.

اسپنسر در بخشی از صحبت‌های خود با پادکست Kinda Funny اظهار داشت، «هدف مایکروسافت شکست سونی یا نینتندو در رقابت کنسولی نبوده و متأسفانه بعد از شکست در رقابت فروش نسل ایکس باکس وان و PS4، این شرکت امیدی ندارد تا فقط با فروش کنسول‌های خود به جایگاه نخست بازگردد.»

فیل اسپنسر: واقعیت این است که ایکس باکس در رقابت با پلی استیشن و نینتندو در جایگاه سوم قرار دارد.

«ما در کار کنار زدن سونی یا نینتندو در رقابت کنسولی نیستم. درواقع راه‌حل کاربردی و خوبی برای پیروزی ما وجود ندارد. من می‌دانم که با این حرف خیلی‌ها عصبانی خواهند شد اما حقیقت این است که وقتی شما در بازار رقابت سوم هستید و دو بازیکن نخست این رقابت تا این حد قدرتمند هستند و در کارهای دیگری مثل انجام معاملات و توافقات نیز تمرکز جداگانه‌ای دارند، کار برای ما به‌عنوان تیم ایکس باکس سخت می‌شود. چشم انداز ما این است که همه کسانی که از کنسول‌ها استفاده می‌کنند تجربه خوبی داشته باشند و احساس شهروند درجه یک بودن به آن‌ها دست دهد.»

کنترلر های ایکس باکس و پلی استیشن

«مردم این روزها می‌توانند حداقل در یک محیط خانوادگی خیلی ساده و بدون نیاز به تغییر از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر جا‌به‌جا شوند. این مساله، متقاعد کردن افراد برای تغییر را بسیار دشوار می‌کند. حتی اگر استارفیلد بهترین بازی تاریخ هم باشد، برای جلو افتادن ایکس باکس از پلی استیشن کافی نخواهد بود. اینطور نیست که تصور کنید اگر استارفیلد از ۱۰ امتیاز ۱۱ هم باشد مردم شروع به فروش PS5های خود کرده و ایکس باکس بخرند. این اتفاق نخواهد افتاد.»

اسپنسر در پاسخ به این سؤال که خب پس حالا مایکروسافت چه چاره‌ای دارد؟ گفت: «این شرکت چشم اندار منحصربه‌فردی دارد که در آن قرار نیست به‌صورت انحصاری روی یک پلتفرم تمرکز شود. در عوض مایکروسافت درحال ایجاد زیرساخت بزرگتری است که در تمام پلتفرم‌ها از بازی‌ها پشتیبانی شده و این موضوع شامل گوشی‌های موبایل و تبلت و استریم هم می‌شود. به‌طور خلاصه مایکروسافت به‌دنبال ارائه بازی‌های خود در بیشترین پلتفرم ممکن است تا به مخاطبان وسیع‌تری دسترسی داشته باشد.»

سهم سونی و مایکروسافت از بازار کنسول

او درنهایت خاطر نشان کرد: «البته که کنسول به‌عنوان هسته‌ی مرکزی برند ایکس باکس باقی خواهد ماند. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا جذابیت تجربه کنسولی را حفظ کنیم. برخی می‌خواهند نشان دهند که تیم سبز کار بهتری از بچه‌های تیم آبی را انجام می‌دهند اما من فقط می‌خواهم بگویم که ایکس باکس در رقابت با دیگران هیچ شانسی برای برد ندارد. ما باید برویم و کار خودمان را انجام دهیم.»

لازم به ذکر است که PS5 از سال ۲۰۲۰ تقریبا ۴۰ میلیون واحد کنسول را در سراسر جهان به فروش رسانده است. این آمار برای نینتندو سوییچ که زمان بیشتری در بازار حضور داشته به ۱۲۲ میلیون واحد رسیده است. این درحالی است که مایکروسافت تاکنون آماری از فروش کنسول‌های جدید ایکس باکس را منتشر نکرده است.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده