نویسنده: فراز پاشایی
// دوشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۹

عبور فروش کنسول‌ های پلی استیشن از ۵۰۰ میلیون واحد

مجموع فروش کنسول‌های پلی استیشن شرکت سونی از زمان تولد تا به امروز به بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه رسیده است.

سونی به‌تازگی با به‌روز‌رسانی آمار فروش پلی استیشن ۵ تایید کرد که کنسول موردنظر تا تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۳ به تعداد ۳۸/۴ میلیون دستگاه به فروش رسیده است. از طرفی دیگر نیز، فروش ۶/۸ میلیون نسخه‌ای PS5 در این بازه‌ زمانی باعث شد رکورد عرضه‌‌ی کنسول طی سه ماه نخست ۲۰۲۳ (چهارمین سه‌ماهه‌ی سال مالی ۲۰۲۲) در تاریخ بازی‌های ویدیویی شکسته شود. بااین‌حال براساس جدیدترین اخبار دنیای بازی، مجموع فروش کنسول‌های پلی استیشن از زمان عرضه PS1 تا زمان حیات PS5 به بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه رسیده است.

باید گفت رقم دقیق این امر معادل با ۵۰۴/۱۹ میلیون دستگاه است. در ادامه باید گفت پلی استیشن ۱ سهم ۱۰۲/۴۹ میلیون دستگاه را از عدد اعلام‌شده در پاراگراف بالا دارد. پلی استیشن ۲ با فروش ۱۵۸/۷ میلیون پلتفرم، پلی استیشن ۳ با رقمی معادل ۸۷/۴ میلیون دستگاه، PS4 با ۱۱۷/۲ میلیون دستگاه درکنار رقم اعلام‌شده برای فروش PS5 سونی را به اولین شرکتی تبدیل کرده‌اند که مجموع فروش کنسول‌های آن به بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه رسیده است.

لوگوی پلی استیشن در کنار لوگوی نینتندو سوییچ و لوگوی ایکس باکس

رتبه دوم متلعق به شرکت نینتندو بوده و مجموع فروش کنسول‌های شرکت ژاپنی در حال حاضر به بیش از ۴۰۳ میلیون دستگاه دست یافته است. با‌این‌حال باید گفت کنسول‌‌های دستی هیچ کدام از شرکت‌های معرفی‌شده در این مجموع در نظر گرفته نمی‌شوند.

همچنین در ادامه باید بیان کرد که شرکت مایکروسافت مدت زمان زیادی است که آمار رسمی فروش کنسول‌های خود را منتشر نکرده است. در حال حاضر آمار دقیق از فروش کنسول‌‌های ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در دسترس نبوده و براساس تخمین‌های موجود به نظر می‌رسد فروش کلی کنسول‌های ایکس باکس تقریبا معادل با ۱۷۷ میلیون دستگاه است.

سونی قصد دارد ۲۵ میلیون دستگاه پلی استیشن 5 را در سال مالی ۲۰۲۳/۲۰۲۴ به بازار جهانی عرضه کند.

نظر شما عزیزان چیست؟ دیدگاه‌‌های خود را در مورد آخرین اخبار بازی با زومجی و سایر کاربران بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده