// جمعه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۴

فروش پلی استیشن 5 به ۳۸.۴ میلیون کنسول رسید

شرکت سونی با دستیابی به بهترین نتایج در سه‌ماهه چهارم سال مالی خود، تازه‌ترین آمار فروش پلی استیشن 5 را هم در اختیار مخاطب‌ها و رسانه‌ها قرار داده است.

شرکت سونی موفق شد که از تخمین خود درباره‌ی فروش کنسول پلی استیشن 5 هم گذر کند و در چهارمین سه‌ماهه‌ی سال مالی ۲۰۲۲ (سه‌ماهه‌ی آغازین سال ۲۰۲۳ میلادی)، ۶.۳ میلیون واحد پلی استیشن 5 را به فروش برساند. از حیث مجموع درآمد، این بهترین عملکرد سونی در بین نتایج مالی سه‌ماهه چهارم هر سال مالی محسوب می‌شود. در نتیجه شرکت Sony از درآمد بازه‌ی مشابه سال گذشته نیز پیشی گرفته است.

سونی در تخمین‌های خود برای سه‌ماهه اول ۲۰۲۳ سخت‌گیر بود و ابتدا عرضه‌ی ۵.۲ میلیون کنسول PS5 را هدف‌گذاری کرد. سپس این عدد به ۶.۲ میلیون افزایش یافت؛ تخمینی که به نظر برخی از افراد عجیب و حتی شاید غیر قابل دستیابی بود. اما نتایج نهایی واقعی از این عدد نیز فراتر رفت. خوشبختانه دیگر مشکلات کمبود تولید و عرضه‌ی پلی استیشن 5 دربرابر تقاضای بسیار زیاد بازار، دامن مشتری‌ها و شرکت ژاپنی را نگرفته است. دربرابر بازه مشابه سال مالی ۲۰۲۱، فروش این کنسول ۴.۳ میلیون دستگاه بیشتر شده است.

همچنین سونی این بار درمقایسه با بازه‌ی مشابه سال گذشته، پول بیشتری از بازی‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5، محتوای اضافی و سرویس‌های اینترنتی به‌دست آورده است. فروش بازی‌های ویدیویی با اندکی کاهش نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال قبل به ۶۸ میلیون رسید که ۲ میلیون کم شده است. باید به یاد داشت که تنها بازی فرست-پارتی جدید شرکت سونی طی این بازه‌ی زمانی سه‌ماهه، Horizon Call of the Mountain برای هدست واقعیت مجازی PSVR2 بود.

نسبت فروش دیجیتالی بازی‌های به نسخه‌های فیزیکی تقریبا همان ۷۰ درصد باقی مانده است. درنهایت مجددا می‌بینیم که تعداد مشترک‌های سرویس پلی استیشن پلاس روند صعودی دارد.


منبع PushSquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده