نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۲

شوهی یوشیدا: آینده پر از بازی‌های لایو سرویس، حوصله‌سربر است

مدیر بخش توسعه آثار مستقل شرکت سونی در مصاحبه‌ی جدید روی اهمیت خلاقیت در صنعت بازی تاکید کرد.

شوهی یوشیدا، یکی از توسعه‌دهندگان افسانه‌ای پلی استیشن در مصاحبه‌ی جدید با گاردین در مورد اهمیت تنوع خلاقیت در بازی‌های ویدئویی صحبت کرده است. باتوجه‌به اینکه یوشیدا ۵۹ سال سن دارد و تمام تاریخ برند پلی استیشن شرکت سونی را دیده است، اما همچنان اعتقاد دارد که صنعت بازی هرگز در مسیر سرگرم‌کننده بودن متوقف نخواهد شد. یوشیدا در حال حاضر به‌عنوان رئیس بخش حمایت از توسعه‌ی بازی‌های مستقل شرکت سونی فعالیت دارد. وی شخصی است که طرفدارها در صنعت بازی او را به‌ طور ویژه به‌دلیل رویکرد خلاق و مشتاقانه‌اش در توسعه‌ی بازی‌های ویدیویی منحصر‌به‌فرد می‌شناسند.

این تهیه‌کننده‌ی معروف در مصاحبه‌ی خود به بازی Journey اشاره کرد و توضیح داد: «زمانی‌که Journey تمام جوایز بازی سال از جمله جایزه‌ی بهترین بازی مستقل و بهترین بازی را دربرابر همه آثار AAA کسب کرد، موفق شد رویکرد جدیدی را شروع کند. این بازی تاثیر بزرگی روی افرادی گذاشت که آن را تجربه کردند. با اینکه شما می‌توانید بازی Journey را در چهار ساعت به پایان برسانید، اما داستان آن درباره‌ی مرگ و زندگی است. افرادی که فردی را از خانواده یا دوستان نزدیک خود از دست داده‌اند، در مورد چیزهایی که در حین بازی تجربه کرده‌اند به فکر فرو خواهند رفت. من بسیار خوش شانس هستم که در پروسه‌ی ساخت آن درگیر بودم».

journey-mountain

در تمام این مصاحبه می‌توانیم توجه و اهمیت یوشیدا به خلاقیت را ببینیم. این توسعه‌دهنده‌ی کهنه‌کار ژاپنی در ادامه به آینده صنعت بازی اشاره کرد و گفت: «این صنعت همچنان در حال رشد و گسترش است و من امیدوارم که به حمایت و دنباله‌روی از ایده‌های خلاقانه و افرادی که سعی می‌کنند روی پروژه‌های جدید کار کنند، ادامه دهد».

در این مصاحبه از یوشیدا پیرامون رویکرد گسترده‌تر صنعت بازی و ناشران بزرگ آن سؤال شد و او در این‌باره پاسخی خلاصه داد: «شما دوست ندارید ببینید که ۱۰ بازی برتر هر سال تقریبا مشابه یکدیگر باشند یا تمام بازی‌ها تبدیل به محصولات لایو سرویس شوند. این‌ها برای من خسته‌کننده هستند».

البته شایان ذکر است که شرکت سونی و بخش پلی استیشن در حال حاضر تعدادی پروژه سرویس‌محور را در دست تولید دارند. بااین‌حال به نظر می‌رسد یوشیدا بیشتر تمایل دارد که تک‌تک استودیوها به ساخت محصولات مشابه روی نیاورند و تنوع برقرار باشد؛ تا آثار خلاقانه‌ی بیشتری را در آینده شاهد باشیم.

نظر شما درباره مصاحبه جدید یوشیدا چیست؟ آن را با ما و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده