// پنجشنبه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۳

خرید استودیو Firewalk توسط سونی

استودیو Firewalk به PlayStation Studios سونی می‌پیوندد. هرمن هالست از شرکت Sony این خبر را به شکل رسمی در بلاگ پلی استیشن اعلام کرد.

هرمن هالست، رئیس استودیوهای جهانی پلی استیشن اعلام کرد که سونی استودیو Firewalk را می‌خرد. او در بلاگ رسمی پلی استیشن، Firewalk Studios را تیمی به شمار آورد که «نقشه‌ای برای متصل کردن بازیکن‌ها با روش‌های تازه و خلاقانه» دارد.

استودیو فایرواک از مدت‌ها قبل مشغول ساخت یک بازی مولتی‌پلیر برای پلی استیشن 5 و کامپیوتر بوده است. سونی در سال ۲۰۲۱ به شکل رسمی وارد همکاری با این تیم شد و در همان زمان گیمرها فهمیدند که پلی استیشن قصد انتشار بازی در حال ساخت آن را دارد. حالا با خرید Firewalk، استودیو نام‌برده رسما یکی از تیم‌های فرست-پارتی پلی استیشن می‌شود. هالست در بخشی از متن نوشت:

«من هیجان‌زده‌ام که اعلام کنم ما رابطه‌ی خود با Firewalk Studios را گسترش داده‌ایم و بسیار هیجان‌زده‌ایم که ورود آن‌ها به استودیوهای پلی استیشن را خوش‌آمد بگوییم. Firewalk تشکیل‌شده از یک تیم با استعداد قابل‌توجه از افراد خلاق است که [در گذشته] برخی از مورد تحسین‌ترین تجربه‌های دنیای گیمینگ را عرضه کرده‌اند. آن‌ها همین حالا به سختی مشغول کار روی اولین بازی اورجینال AAA چندنفره خود برای پلی استیشن هستند.

از همان زمان که در سال ۲۰۲۱ خبر همکاری‌مان با ProbablyMonsters و Firewalk به‌عنوان ناشر را اعلام کردیم، تحت تاثیر جاه‌طلبی تیم برای ساخت یک بازی مولتی‌پلیر مدرن هستیم. [این استودیو] به مانند ما عاشق ساخت جهان‌های الهام‌بخش و استوار روی گیم‌پلی استثنایی است. ما می‌خواهیم به سرمایه‌گذاری روی کار آن‌ها ادامه دهیم».

هرمن هالست، رئیس استودیوهای جهانی پلی استیشن شرکت سونی

رئیس استودیو Firewalk و کارگردان بازی معرفی‌نشده‌ی این تیم، در بخشی از پیام خود به مناسبت خریداری شدن فایرواک توسط سونی نوشتند: «ما سال‌ها همکاری نزدیکی با هرمن و تیم بسیار بااستعداد پلی استیشن داشته‌ایم که به ما برای بهتر کردن بازی جدیدمان کمک کردند. پیوستن به PS Studios، تبدیل شدن رسمی به عضوی از خانواده‌ای است که بسیاری از بازی‌های تحسین‌شده‌ی دوران ما را تولید کرد. مفتخر هستیم».

کریستوفر درینگ از رسانه GamesIndustry اعلام کرد که Firewalk اکنون به‌عنوان بیستمین استودیو بازی‌سازی فرست-پارتی پلی استیشن شناخته می‌شود و خرید آن بخشی از برنامه‌های سونی برای فعالیت در زمینه‌ی ساخت و انتشار بازی‌های لایو سرویس است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده