نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۱

فروش PS5 در اروپا پنج برابر شد

رشد چشمگیر آمار فروش کنسول‌های پلی استیشن 5 در اروپا ادعای مقامات سونی مبنی بر دسترسی ساده‌تر خریداران به این محصول را اثبات می‌کند.

براساس گزارش GI Biz، آخرین نتایج به‌دست‌آمده از فروش PS5 نشان می‌دهد که در مقایسه‌ی سال به سال، فروش پلی استیشن 5 در اروپا با افزایش ۳۶۹ درصدی روبه‌رو شده است. همچنین فروش پلی استیشن 5 در ماه مارس امسال ۵ برابر ماه مارس ۲۰۲۲ بوده است.

در مورد دیگر کنسول‌ها نیز گفته شده که نینتندو سوییچ در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۳ یک کاهش ۱۸ درصدی را در آمار فروش خود نسبت به سال قبل تجربه می‌کند. مایکروسافت نیز افت با ۱۰ درصدی فروش کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس مواجه است. بااین‌حال افزایش ۱.۵ میلیون واحدی فروش PS5 به‌حدی بوده که آمار کلی فروش کنسول‌ها را ۴۱ درصد بالاتر از سه‌ماهه‌ی نخست سال قبل قرار می‌دهد.

خریدار با پلی استیشن 5 در دست

در این مدت ۴.۷ میلیون واحد لوازم جانبی کنسول‌های بازی در اروپا به فروش رسیده که ۵ درصد بیشتر از سال قبل است. کنترلر دوال سنس PS5 پرفروش‌ترین وسیله از میان بوده که قاعدتا افزایش فروش خود را مدیون رشد آمار فروش PS5 است.

درحالی که سونی با فروش پلی استیشن 5 و PlayStation VR2 شرایط خوبی را سپری می‌کند، گفته شده که این شرکت روی ورژن جدیدی از کنسول PS5 و یک کنسول دستی قابل حمل نیز کار می‌کند.


منبع insider-gaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده