// جمعه, ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۷

قرارگیری نام هیدتاکا میازاکی در فهرست ۱۰۰ فرد تاثیرگذار سال ۲۰۲۳ از دید مجله تایم

هیدتاکا میازاکی، پدر سبک سولزلایک و خالق Elden Ring در فهرست صد فرد تأثیرگذار سال ۲۰۲۳ از دیدگاه مجله تایم قرار گرفت.

مجله تایم نام هیدتاکا میازاکی، خالق الدن رینگ و دارک سولز را در میان یکی از تاثیرگذارترین افراد سال ۲۰۲۳ قرار داده است. این مجله هرساله فهرست ۱۰۰ فرد تأثیرگذار را منتشر می‌کند و امسال رئیس استودیو فرام سافتور هم در بین این افراد قرار گرفته است. نیل دراکمن از استودیو ناتی داگ در این مجله درباره او اظهارنظر کرده است:

«بازی‌های میازاکی باعث می‌شوند فرد احساس زیرکی کند و حس خوبی درباره خود داشته باشد و این به‌لطف رویکرد سازش‌ناپذیر او و تیمش است. او مکانیزم‌ها و Lore را بیش از حد توضیح نمی‌دهد و به‌جایش به بازیکن اعتماد می‌کند تا به‌تنهایی آن‌ها را کشف کنند».

میازاکی در سال ۲۰۰۴ به‌عنوان یک طراح برای مجموعه Armored Core به فرام سافتور ملحق شد و سپس یک پروژه داخلی شکست‌خورده را در دست گرفت که بعدا به‌نام Demon's Souls شناخته شد. او در سال ۲۰۱۰ به ریاست استودیو رسید و سال بعد Dark Souls، دنباله معنوی بازی قبلی با موفقیت عرضه شد. او وظایف متعدد دیگری از جمله کارگردان خلاق شرکت، یکی از طراحان آن، فیلمنامه‌نویسی و مدیر نماینده فرام سافتور هم دارد.

او که پدر ژانر سولزلایک محسوب می‌شود، آثار تحسین‌شده دیگری مثل بلادبورن، Sekiro: Shadows Die Twice و Elden Ring، برنده چندین جایزه سال را کارگردانی کرده است.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده