نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۴

ابرهای پرجزئیات در تصاویر جدید Horizon Forbidden West: Burning Shores

یکی از توسعه‌دهندگان بسته الحاقی Burning Shores بازی Horizon Forbidden West، در مورد فناوری جدید ابرهای آن صحبت کرد.

طبق اعلام قبلی استودیو گوریلا گیمز، بسته الحاقی Burning Shores بازی Horizon Forbidden West قرار است به‌زودی عرضه شود؛ بااین‌حال هنوز جزئیات و گیم‌پلی زیادی از این محتوای گسترشی را مشاهده نکرده‌ایم. به‌تازگی یکی از توسعه‌دهندگان گوریلا گیمز در پست جدید بلاگ پلی استیشن، در مورد تکنولوژی استفاده‌شده برای ابرهای Burning Shores توضیحاتی را ارائه داد و در ادامه چند تصویر چشم‌نواز را با بازیکنان به اشتراک گذاشت.

اندرو اسنایدر، طراح ارشد جلوه‌های بصری بازی Horizon Forbidden West، در این‌باره گفت: «وقتی یک افق را تصور می‌کنیم، درواقع پهنه‌های وسیعی مانند اقیانوس آزاد را در نظر می‌گیریم که نور خورشید و ابرها بر فراز آن در حرکت هستند تا در یک فاصله‌ی بسیار دور از افق به هم برسند. بازی‌های جهان‌باز نیز چالش‌های مشابهی را برای توسعه‌دهندگان به وجود می‌آورند. اینکه چگونه تجربه را به‌گونه‌ای پیش ببریم که بازیکن احساس کند در محیطی قرار دارد که می‌تواند بی‌پایان باشد؟».

جلوه‌های بصری مربوط‌به ابرها مبتنی بر سیستم ابر حجمی ابتدا در بازی Horizon Zero Dawn مورد استفاده قرار گرفت. بااین‌حال توسعه‌دهندگان دی‌ال‌سی Burning Shores قصد داشتند تا احساس بیشتری در این زمینه را به تجربه‌ی بازیکنان اضافه کنند و به همین منظور حرکت، تنوع و تعریف جدیدی را برای سیستم نمایش ابر بازی توسعه دادند.

پرواز در مناظر ابری با ربات پرنده در بسته الحاقی Burning Shores بازی Horizon Forbidden West

اسنایدر در ادامه توضیح داد: «ما برای این کار از آثار هنرمندانی به مانند آلبرت بیرشتات، نقاش قرن نوزدهم که بخشی از جنبش لومینیسم بود، الهام گرفتیم. این نقاشان بر تعامل بین ابرها و زمین زیر آن تسلط داشتند و از نور و جزئیات مناسبی برای ایجاد فضا استفاده می‌کردند که درنهایت منجر به خلق نقاشی‌های مناظر مختلف پراحساسی می‌شد. جهت بازآفرینی این هنر به‌صورت سه‌بعدی، باید راهی برای مدل‌سازی ابرها پیدا می‌کردیم. در بازی Horizon Zero Dawn، روش‌های مختلفی را برای ایجاد منظره‌های ابری بررسی کردیم. وکسل‌ها بلوک‌هایی هستند که می‌توانند ابرهای سه‌بعدی حجمی بسازند. ما درواقع یک شبیه‌ساز ابری ساختیم و آن را با ارائه داده‌های وکسل سه‌بعدی در زمان واقعی آزمایش کردیم.

بااین‌حال از نظر فناوری، [در زمان ساخت Horizon Zero Dawn] برای این کار خیلی زود بود. در آن زمان سخت‌افزار و نرم‌افزار در شرایط مناسب این توسعه قرار نداشتند؛ بنابراین، ما با مدل‌سازی ابرها به روشی کارآمد برای اجرا کنار آمدیم که همچنان نتایج باکیفیتی داشت اما بیشتر تلاش ما به‌جای شبیه‌سازی، صرف مدل‌سازی شد. درحالی‌که رنگ‌آمیزی لایه‌های ثابت ابرها راه‌حلی را ارائه کرد، پرواز با ربات‌های پرنده در Forbidden West به معنای لزوم گسترش بیشتر این بخش بود».

غروب آفتاب در میان ابرها در بسته الحاقی Burning Shores بازی Horizon Forbidden West

استودیو گوریلا گیمز با ارتقای کیفیت رندر سیستم ابری استفاده شده در Horizon Zero Dawn، توانست ابرهای مه مانند در ارتفاعات پایین و ابرطوفان‌ها را ایجاد کند. حال این تیم قصد دارد با استفاده از وکسل‌ها، پیشرفت فنی جدیدی در شبیه‌سازی ابرها را در بسته الحاقی Burning Shores پیاده‌سازی کند.

اسنایدر در این‌باره افزود: «سیستم‌های ابری که ما برای Horizon Zero Dawn و Horizon Forbidden West توسعه دادیم، سریع بودند. زیرا آن‌ها ابرها را به‌عنوان اشیای سه‌بعدی ذخیره نمی‌کردند بلکه دستورالعمل‌هایی برای ایجاد ابرهای سه‌بعدی از اطلاعات دو بعدی محدود داشتند. بااین‌حال کنسول پلی استیشن 5 می‌تواند مجموعه داده‌های بزرگ‌تری را مدیریت کند؛ بنابراین، پس از پایان توسعه Horizon Forbidden West، ما شروع به نوشتن یک نمونه اولیه رندر ابری وکسل کردیم که بتواند با استانداردهای کیفی ما مطابقت داشته باشد و به بازیکن اجازه دهد از میان ابرهای شبیه‌سازی شده بسیار دقیق و واقعی پرواز کند».

باتوجه‌به تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط گوریلا گیمز از ابرها و مناظر بسته الحاقی Burning Shores، بازیکنان می‌توانند درحالی‌که از چشم‌انداز فوق‌العاده مناظر روی زمین بهره می‌برند، در میان آسمانی با ابرهای واقعی پرواز کنند.

پرواز در میان ابرهای متراکم با ربات پرنده در بسته الحاقی Burning Shores بازی Horizon Forbidden West

طراح ارشد جلوه‌های بصری گوریلا گیمز در پایان مطالب خود گفت: «برای ما مهم بود که تجربه‌ی پرواز میان ابرها را جدا از گیم‌پلی اصلی و به‌تنهایی، تبدیل به یک مکانیسم سرگرم‌کننده کنیم. این ابرها صرفا مناظر غوطه‌ور در دوردست نیستند بلکه بازیکنان می‌توانند به آن‌ها برسند و میان آن‌ها را کاوش کنند. بازیکنان می‌توانند در میان ابرها انواع تونل‌ها، غارها و دیگر شگفتی‌هایی که پرواز را سرگرم‌کننده می‌سازند را کشف کنند.

بهترین بخش فناوری ابرها این است که بسته به زمانی‌که هر یک از این ویژگی‌ها را امتحان کنید، تجربه‌ای متفاوت خواهد بود. با کاوش در میان ابرها در هنگام روز، کیفیت و جهت نور تغییر می‌کند و برخی از این ویژگی‌های قابل کشف، پنهان یا آشکار می‌شوند تا احساس هر سفر را تغییر دهند. من نمی‌خواهم چیزی را فاش کنم اما امیدواریم از یک رعد و برق کوچک نترسید».

بسته الحاقی Burning Shores بازی Horizon Forbidden West قرار است در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ (۱۹ آوریل ۲۰۲۳) به‌طور انحصاری در دسترس بازیکنان پلی استیشن 5 قرار گیرد و قیمت آن ۱۹.۹۹ دلار خواهد بود. بازیکنان باید قبل از تجربه‌ی این محتوای الحاقی، داستان اصلی را به پایان رسانده باشند. همچنین بازیکنانی که این دی‌ال‌سی را پیش‌خرید کنند، می‌توانند لباس‌ Blacktide Dye و پوسته کمان Blacktide Sharpshot را به‌صورت رایگان دریافت کنند.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی هورایزن فوربیدن وست را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده