نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۴

صدرنشینی Hogwarts Legacy در جدول فروش بازی‌های آمریکا در فوریه ۲۰۲۳

مؤسسه تحقیقاتی NPD اعلام کرد که Hogwarts Legacy به پرفروش‌ترین بازی ماه فوریه ۲۰۲۳ در آمریکا تبدیل شده است.

گزارش فروش بازی‌های ویدیویی گروه NPD در ماه فوریه ۲۰۲۳ منتشر شد و طبق انتظار بازیکن‌ها بازی Hogwarts Legacy در صدر جدول فروش بازی‌ها در آمریکا قرار گرفت. مت پیسکاتلا، تحلیلگر و مدیر اجرایی مؤسسه تحقیقاتی NPD با انتشار توئیت جدیدی گفت که هاگوارتز لگسی تا به این لحظه پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۳ و پرفروش‌ترین بازی ماه فوریه بوده است. این بازی از نظر فروش در پلی استیشن، ایکس باکس و استیم در رتبه اول قرار دارد.

در ماه فوریه ۲۰۲۳ مبلغ ۳.۹ میلیارد دلار برای خریداری بازی‌های ویدیویی هزینه شده است که نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشت. نکته‌ی جالب اینکه بازی‌های جدیدی در نمودار فروش ظاهر شدند که تاکنون در فهرست پرفروش‌ترین آثار آمریکا قرار نداشتند. از میان این بازی‌ها می‌توان به بازی WILD HEARTS در رتبه هشتم، بازی Like a Dragon: Ishin! در رتبه نهم و بازی Octopath Traveler 2 در رتبه دهم اشاره کرد.

بازی Kirby’s Return to Dream Land در رتبه ۱۵، بازی Company of Heroes 3 در رتبه ۱۶ و بازی Theatrhythm: Final Bar Line در رتبه ۲۰ جدول فروش بازی‌های آمریکا جای گرفتند. بازی The Last of Us Part 1 نیز احتمالا به‌دلیل محبوبیت اقتباس تلویزیونی شبکه اچ‌بی‌اُ از رتبه ۱۱ به رتبه ۶ صعود کرده است. حتی بازی The Last of Us Part 2 که در ماه ژانویه در رتبه ۴۱ قرار داشت، جایگاه ۱۸ جدول را از آن خود کرده است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده