نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۱

تلاش ناتی داگ برای رفع مشکلات عملکردی و کرش‌های نسخه کامپیوتر The Last of Us Part 1

نسخه کامپیوتر بازی The Last of Us Part 1 در زمان عرضه با مشکلاتی در زمینه عملکرد همراه بود که با نظرات منفی بسیاری از کاربران استیم روبه‌رو شد.

پس از مدت‌ها انتظار سرانجام بازی The Last of Us Part 1 استودیو Naughty Dog در بستر فروشگاه اپیک گیمز و استیم در دسترس کاربران کامپیوتر قرار گرفت. متأسفانه این نسخه با ایرادات بسیار زیادی در زمینه عملکرد همراه بود و بازیکن‌ها مشکلاتی نظیر کرش‌ها، زمان بارگذاری طولانی و مواردی از این قبیل را گزارش کردند. این موارد باعث شده است که میانگین نمرات کاربران به این بازی در دسته Mostly Negative (عموما منفی) قرار بگیرد.

استودیو ناتی داگ با انتشار توئیت جدیدی اعلام کرد که از این مشکلات اطلاع دارد و در تلاش برای رفع آن‌ها با به‌رورسانی‌های آتی است: «ما در جریان نگرانی‌های بازیکنان نسخه کامپیوتر The Last of Us Part I قرار گرفتیم و با تمام قوا مشغول بررسی مواردی هستیم که توسط شما گزارش شده است. شما را در جریان تغییرات آتی قرار می‌دهیم، اما تیم توسعه‌دهنده انتشار آپدیت‌ها را در اولویت قرار می‌دهد و ایرادات را با بسته‌های به‌روزرسانی برطرف می‌کند».

استودیو Naughty Dog لیستی از ایرادات نسخه کامپیوتر The Last of Us Part I را منتشر کرد که از میان آن‌ها می‌توان به مدت زمان طولانی بارگذاری سایه‌زن‌ها (Shaders)، کاهش عملکرد و ثبات هنگام بارگذاری سایه‌زن‌ها در پس‌زمینه و نشت حافظه (Memory Leak) احتمالی اشاره کرد. مشکلاتی نیز در درایورهای کارت گرافیک قدیمی‌تر گزارش شده است که حتی با داشتن حداقل سیستم مورد نیاز منجربه بی‌ثباتی یا عدم اجرای بازی می‌شود.

درحال‌حاضر ناتی داگ مشغول کار روی پچ‌ها برای رفع ایرادات است و جزئیات بیشتری از آن‌ها را به‌محض انتشار در اختیار بازیکن‌ها قرار می‌دهد. این توسعه‌دهنده بازیکن‌ها را تشویق کرده است تا هر مشکل دیگری را گزارش کنند.

بازی The Last of Us Part 1 تنها بازی انحصاری پلی استیشن نیست که در زمان عرضه برای کامپیوتر با مشکلاتی مواجه می‌شود. رفع ایرادات نسخه PC بازی Horizon Zero Dawn Complete Edition ماه‌ها به پشتیبانی نیاز داشت و بازی Returnal نیز اخیرا با مشکلات زیادی در دسترس کاربران کامپیوتر قرار گرفت.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده