نویسنده: هومن فلاحی
// جمعه, ۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۶

عبور فروش بازی Hogwarts Legacy از ۱۲ میلیون نسخه‌ در کمتر از دو هفته

طبق گزارش‌های جدید، میزان فروش بازی Hogwarts Legacy از دنیای هری پاتر در دو هفته‌ی ابتدایی عرضه به ۱۲ میلیون نسخه رسیده است.

پس از انتشار اخبار و آمارهای متعدد درباره پیش‌فروش فوق‌العاده‌ی بازی نقش‌آفرینی Hogwarts Legacy در فروشگاه‌های دیجیتالی، شکستن رکورد دومین بازی داستانی تاریخ استیم با بیشترین بازیکن همزمان و پربیننده‌ترین بازی تک‌نفره در پلتفرم توییچ در هنگام عرضه، حالا ورایتی در یک گزارش از عبور فروش این بازی از ۱۲ میلیون نسخه تنها دو هفته پس از عرضه‌ی آن خبر داده است.

براساس گزارش ورایتی که از گزارش مالی روز پنجشنبه‌ی برادران وارنر به‌دست آمده است، میزان درآمد این بازی برای شرکت برادران وارنر تاکنون نزدیک به ۸۵۰ میلیون دلار بوده است که Hogwarts Legacy را همین حالا پردرآمدتر از فیلم‌هایی مانند The Batman در سال گذشته و به یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات عرضه شده توسط تمامی واحدهای این شرکت فیلم‌سازی در سالیان اخیر تبدیل می‌کند.

برادران وارنر همچنین تایید کرده است که بازیکنان تاکنون در حدود ۲۸۰ میلیون ساعت به تجربه‌ی گیم‌پلی این بازی روی تمامی پلتفرم‌ها در سراسر جهان پرداخته‌اند. آمارهای منتشر شده از سوی وارنر دیسکاوری همچنین نشان می‌دهد که میزان بازدیدهای پورتال هواداری Wizarding World Digital که هواداران قدیمی این سری آن را با نام وب‌سایت پاترمور به‌خاطر دارند، در بازه زمانی پیش از عرضه بازی یعنی ۱۰ روز ابتدایی ماه فوریه، ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

مغازه چوب‌دستی‌فروشی اولی‌وندر در بازی Hogwarts Legacy

دیوید زسلاو، مدیرعامل وارنر دیسکاوری همچنین از رضایت این مجموعه از عملکرد فوق‌العاده بالاتر از انتظار هاگوارتز لگسی خبر داد و تایید کرد تمرکز این شرکت روی فرانچایزها و IPهای محبوبی مانند جهان جادوگری و خصوصا این محصولات منحصربه‌فرد (بازی‌های ویدیویی)، در آینده نیز همچنان با قدرت ادامه خواهد داشت.

دیوید حداد، رئیس شرکت Warner Bros. Games نیز درباره‌ی موفقیت‌های اخیر هاگوارتز لگسی می‌گوید: «ما از دیدن واکنش بازیکن‌ها، هوادارانی که به‌تازگی با بازی‌های ویدیویی آشنا شده‌اند و منتقدین نسبت به این بازی، بسیار هیجان‌زده و مفتخر هستیم. تیم توسعه‌‌دهنده‌ی ما در استودیوی اولانچ، یک تجربه‌ی باکیفیت و شگفت‌انگیز در جهان جادوگری خلق کرده‌اند که رویاهای فانتزی بسیاری از هواداران از زندگی در هاگوارتز را به واقعیت تبدیل می‌کند».

در حال حاضر کمتر کسی می‌تواند تخمین دقیقی از فروش نهایی هاگوارتز لگسی تنها دو هفته پس از انتشار نسخه‌های نسل نهمی بازی داشته باشد، اما باتوجه‌به برنامه‌ریزی استودیوی Avalanche Software برای عرضه‌ی نسخه‌ی نسل هشتمی و البته نینتندو سوییچ بازی در ماه‌های پیش‌رو، رسیدن مجموع فروش این بازی در سال‌های آینده به آماری در حدود چند ۱۰ میلیون نسخه فروش، چندان دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد.

نسخه‌ی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان Hogwarts Legacy در تاریخ ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۲۴ آوریل ۲۰۲۳) و نسخه نینتدو سوییچ در تاریخ ۳ مرداد ۱۴۰۲ (۲۵ ژوئیه ۲۰۲۳) عرضه می‌شود.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده