نویسنده: هومن فلاحی
// جمعه, ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۸

احتمال خرید استودیوی Ballistic Moon توسط سونی

ظاهرا شرکت بازی‌سازی مستقل بریتانیایی تازه‌تأسیس Ballistic Moon، به تیم استودیوهای داخلی پلی استیشن پیوسته است.

براساس شایعات منتشر شده اخیر، ظاهرا شاهد تصاحب استودیوی بازی‌سازی مستقل تازه‌تأسیس Ballistic Moon توسط سونی هستیم. این شایعات از آگهی‌ شغلی جدید PlayStation Studios برای چندین موقعیت شغلی جدید در شهر لندن آغاز شده است.

در متن این آگهی شغلی، سونی از هنرمندان و توسعه‌دهندگان ساکن لندن دعوت کرده است تا برای کار روی پروژه‌های گیمینگ AAA، به یکی از تیم‌های همکار این مجموعه مثل ناتی داگ، گوریلا گیمز، فایراسپرایت، اینسامنیاک گیمز، میدیا ملکول، هاوس‌مارکی، ساکرپانچ پوداکشنز، سونی سانتا مونیکا و درنهایت دو استودیوی بالستیک مون و London Studios که در بریتانیا مستقر هستند، بپیوندند. همگی این شرکت‌های همکار نامبرده شده توسط سونی، جزوی از تیم PlayStation Studios هستند و نام‌بردن از نام استودیوی Ballistic Moon در میان این تیم‌ها، باعث شده تا هواداران به تصاحب این استودیو توسط سونی اشاره داشته باشند.

پیش از این نیز اعلام شده بود بازی ترسناک داستانی Project Bates که اولین پروژه‌ی این استودیوی تازه‌تأسیس به‌ حساب می‌‌آید، با همکاری پلی استیشن و به‌صورت انحصاری برای PS5 در دست توسعه است. شایعات قبلی همچنین به استفاده از موتور گرافیکی Decima Engine برای ساخت این پروژه اشاره داشته‌اند، البته به‌کارگیری آنریل انجین 5 در آگهی‌های شغلی قبلی این استودیو نیز وجود داشته است و بنابراین در حال حاضر نمی‌توان با قاطعیت در این‌باره نظر داد.

همچنین در ماه دسامبر دیوید هاربر که در حال حاضر مراحل فیلم‌برداری فیلم گرن توریسمو استودیوی پلی استیشن پروداکشن را پشت‌سر می‌گذارد، به ایفای نقش در یک بازی معرفی‌نشده ترسناک به همراه جودی کومر، دیگر بازیگر سرشناس هالیوودی اشاره کرده بود. تا امروز هنوز بیشتری از این پروژه معرفی نشده در دسترس نیست، اما هاربر گفته بود این بازی در ژانر وحشت خواهد بود و در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار می‌شود.

عده‌ای از گیمرها از آن زمان معتقدند که این پروژه‌ی جدید Ballistic Moon که توسط توسعه‌دهندگان سابق بازی‌های Until Dawn و استودیوی سوپرمسیو گیمز تأسیس شده است، می‌تواند اولین پروژه هاربر در صنعت بازی باشد. یکی از نکات قابل‌توجه دیگر نیز، وجود داشتن اشاره‌هایی مختصر به سریال استرنجر تینگز در صفحه‌ی توییتر و وب‌سایت این استودیو است که بیش‌ازپیش احتمال مرتبط بودن این استودیو و پروژه‌ی جدید هاربر و کومر را تقویت می‌کند.

هرچند فعلا باید برای مشخص شدن جزئیات فنی توسعه‌ی بازی ترسناک این استودیو، ارتباط احتمالی هاربر با این پروژه و صحت شایعه‌ی خریداری شدن آن‌ها توسط سونی، تا زمان انتشار اطلاعات رسمی جدید بازی‌های در دست ساخت جدید پلی استیشن که براساس شایعات روز گذشته قرار است در ماه‌های آینده برگزار شود، منتظر بمانیم.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع PSLS
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده