نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۶

تهیه‌کننده ریمیک Final Fantasy 7 تغییرات داستانی را برای حفظ جذابیت بازی لازم می‌داند

تهیه‌کننده‌ی ریمیک Final Fantasy VII اعتقاد دارد که تغییرات داستانی نسبت به نسخه‌ی اصلی برای حفظ جذابیت بازسازی ضروری است.

تا قبل از انتشار Final Fantasy VII Remake، طرفداران این بازی مطمئن نبودند که سازندگان موفق شوند این بازسازی را به مانند نسخه‌ی اصلی تبدیل به یک بازی نمادین و خاطره‌انگیز کنند. بااین‌حال شرکت اسکوئر انیکس توانست این ریمیک را با موفقیت عرضه کند تا طرفداران قدیمی و بازیکنان مدرن از آن استقبال کنند. بااین‌حال کسانی که تاکنون بازی Final Fantasy 7 Remake را به پایان رسانده‌اند، احتمالا متوجه شده‌اند که روایت آن نسبت به نسخه‌ی اصلی با تغییراتی همراه بوده است.

برخی از این تغییرات مهم به شمار می‌آیند؛ چرا که می‌توانند در پیامدهای داستانی بازی Final Fantasy VII Rebirth، دنباله آن تاثیر زیادی داشته باشد. به‌تازگی یوشینوری کیتاسه، تهیه‌کننده‌ی ریمیک فاینال فانتزی 7 در مصاحبه‌ای با وب‌سایت VG247 درباره تصمیمی که سازندگان برای تغییر در خط داستانی نسخه‌ی اورجینال گرفتند، توضیح داد:

«ما در حالی پروژه‌ی بازسازی Final Fantasy 7 را شروع کردیم تا بتوانیم آن را به اثری تبدیل کنیم که هر دو گروه طرفداران قدیمی سری و بازیکنانی که اطلاعی از آن نداشتند، از تجربه‌ی بازی لذت ببرند».

بااین‌حال به نظر می‌رسد طراحی مجدد یک بازی درحالی‌که بازیکنان از وقایع آن اطلاع دارند، کمی چالش برانگیز است و انگیزه‌ی زنده کردن یک حس نوستالژی، تنها تا حد محدودی می‌تواند مفید باشد. کیتاسه در این‌باره افزود: «من در گذشته تجربه‌هایی داشته‌ام که در آن یک بازی که بسیار آن را دوست داشتم و با آن بسیار سرگرم شده بودم، بازسازی شد و من آن را خریدم و با حس نوستالژی شدیدی شروع به تجربه‌ی آن کردم اما این حس تنها برای مدتی تجربه‌ی بازسازی را لذت‌بخش می‌کند و فقط در بخش‌های ابتدایی بازی موثر است».

کلاود و سفیروث در بازی Final Fantasy 7 Rebirth

از دست رفتن حس نوستالژی هنگام بازی کردن نسخه‌ی ریمیک، همان تجربه‌ای بود که کیتاسه در نظر داشت برای بازسازی Final Fantasy VII از آن اجتناب کند. درنهایت او تصمیم گرفت که بازسازی فاینال فانتزی 7 را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا نه‌تنها برای طرفداران حس نوستالژی نسخه‌ی اصلی جذابیت داشته باشد بلکه داستانی جدیدتر را روایت کند که در عین حفظ حس نوستالژی، حس تازگی را القا کند.

کیتاسه در ادامه تایید کرد که این روند تغییر در روایت داستان برای دو قسمت بعدی ریمیک Final Fantasy 7 نیز برنامه‌ریزی شده است و بازیکنان باید منتظر اتفاقات هیجان‌انگیز و غیرمنتظره باشند. کیتاسه در ادامه توضیح داد: «نتیجه‌ی این تغییرات به صورتی است که برای قسمت دوم و سوم، ما می‌توانیم طرفداران را بابت اینکه در کدام بخش‌ها به نسخه‌ی اصلی وفادار مانده‌ایم و در کدام قسمت عناصر جدیدی اضافه شده است، هیجان‌زده کنیم».

همچنین کیتاسه در مصاحبه‌ی خود خاطرنشان کرد که کاملا از این واقعیت که در حال بازسازی میراث یک مجموعه محبوب است، آگاهی دارد و افزود: «نسخه اورجینال Final Fantasy VII بیش از ۲۰ سال است که مورد محبت طرفداران قرار دارد اما من احساس کردم که نمی‌خواهم این بازسازی را به‌عنوان یک بازی برای قرار گرفتن در آرشیو به پایان برسانم. من می‌خواستم آن را به یک بازی تبدیل کنم که ادامه پیدا کند و بازیکنان تا ۱۰۰ سال دیگر آن را دوست داشته باشند. این همان چیزی است که Final Fantasy 7 Remake باید باشد».

انتظار می‌رود که بازی Final Fantasy 7 Rebirth در زمستان ۲۰۲۳ منتشر شود. در صورتی که از طرفداران سری فاینال فانتزی هستید، از دیدن چرخش‌های داستانی غیرمنتظره در این نسخه‌ی جدید هیجان‌زده خواهید شد یا تمایل دارید خط داستانی مشابه با نسخه‌ی اورجینال روایت شود؟ نظر خود را با ما و سایر کاربرها به اشتراک گذارید.


منبع Pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده