نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۷

مدیر عامل تیک-تو تاثیر هوش مصنوعی و فضای ابری در صنعت بازی را گسترده نمی‌داند

به‌گفته‌ی مدیرعامل تیک-تو اینتراکتیو، هوش مصنوعی و فناوری ابری تاثیر تکان‌دهنده‌ای بر صنعت بازی ندارند.

طبق گزارش جدید IGN، به‌تازگی استراوس زلنیک، مدیرعامل شرکت Take-Two در جریان جلسه‌ی ارائه‌ی گزارش مالی خود در مورد تاثیر هوش مصنوعی و فناوری پردازش ابری روی صنعت بازی‌های ویدئویی صحبت کرد. زلنیک با اشاره به امکان ادغام تکنولوژی‌هایی به مانند ChatGPT در روند ساخت بازی‌ها، توضیح داد که به تاثیر هوش مصنوعی بر هزینه‌های کلی توسعه‌ی بازی‌ها اعتقادی ندارد. به‌گفته‌ی زلنیک، اگر هوش مصنوعی و فناوری‌های مرتبط با آن توسعه‌ی بازی را سریع‌تر و آسان‌تر کنند، توسعه‌دهندگان تمایل پیدا می‌کنند محتوای بیشتری را به بازی اضافه کنند و در نتیجه تاثیری در کاهش هزینه‌ی ساخت ایجاد نخواهد شد.

مدیرعامل تیک-تو در این‌باره توضیح داد: «باوری که در بین دانشجویان وجود دارد این است که اکنون فناوری ChatGPT به آن‌ها اجازه می‌دهد تا پژوهش کنند و تکالیف خود را انجام دهند. آخرین باری که به بررسی پرداختم، این مشکل را کشف کردم که اگر شما به همه‌ی اعضای یک کلاس در مورد اتفاقات شب Paul Revere’s Ride تکلیفی بدهید و همه‌ی آن‌ها برای تحقیق از ChatGPT استفاده کنند، درنهایت همه تکلیف و مقاله‌ی مشابهی را ارائه خواهند داد».

زلنیک در ادامه توسعه‌ی فناوری ChatGPT را با ظهور تاریخی ماشین‌حساب‌های دستی در دوره‌ای قبل از معمول بودن محاسبات، مقایسه کرد: «ChatGPT ماشین‌حساب دستی امروزی به شمار می‌آید. با اینکه از اعتراف تنفر دارم، اما باید بگویم وقتی بچه بودم، این فناوری‌ها وجود نداشتند و من مجبور بودم تکالیف ریاضی را به‌طور کامل انجام دهم. بعد از اینکه ماشین‌حساب‌ها عرضه شدند، والدین گفتند که چه‌قدر خوب شد و فرزندان ما دیگر نیازی به یادگیری ریاضی ندارند. اما پاسخ این است که خیر، شما هنوز هم باید ریاضی را به‌صورت کامل یاد بگیرید. [با پیدایش ماشین‌حساب] ابزاری را در اختیار دارید که ریاضی را برای شما ساده‌تر می‌کند، ولی قطعا باید ریاضی را یاد بگیرید. موضوع ChatGPT هم همین است.

تاریخچه تیک تو

ما در حال آغاز یک دوره‌ی بسیار هیجان‌انگیز با ابزارهای جدید هستیم و آن‌ها به تیم‌های ما و تیم‌های رقبای ما اجازه می‌دهند تا کارهای واقعا جالبی را با کارایی بیشتری انجام دهند؛ بنابراین ما هم می‌خواهیم کارهای بیشتری انجام دهیم و خلاق‌تر باشیم. بااین‌حال این فناوری‌ها به کسی اجازه نمی‌دهند که به آن‌ها دستور بدهد «لطفا یک بازی بهتر از Grand Theft Auto را برای رقابت توسعه دهید» و پس از آن بازی را به‌صورت فیزیکی و دیجیتالی منتشر کنند و تمام شود. قطعا افرادی تلاش خواهند کرد، اما این اتفاق نخواهد افتاد».

در ادامه زلنیک در مورد وضعیت فعلی بازی‌های ابری در پی تعطیلی پلتفرم استدیای شرکت گوگل در اوایل سال جاری صحبت کرد. وی در این‌باره گفت که هرگز اعتقاد نداشت که این پلتفرم ابری بتواند یک تغییر بزرگ در صنعت بازی را رقم زند: «با این اوصاف، من هرگز احساس نکرده‌ام که بازی‌های ابری بتوانند یک تغییر تکان‌دهنده ایجاد کنند. چرا که فکر می‌کنم اگر شما آماده‌ی پرداخت ۶۰ یا ۷۰ دلار برای یک بازی برتر هستید یا آمادگی خرید یک کنسول بازی را دارید، پس استدیا در برنامه‌ی شما جایی ندارد. بنابراین انتشار بازی‌های باکیفیت ویدئویی برای مصرف‌کنندگانی که کنسول ندارند، احتمالا تأثیراتی حاشیه‌ای خواهد داشت. اما من فکر نمی‌کنم که انقلابی در تجارت ایجاد کند. من اعتقاد دارم که این فناوری بیشتر به مانند یک تحول پلکانی در تجارت است و هنوز چالش‌های فنی زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها پرداخت».

نظر شما درباره‌ی این خبر چیست؟ آن را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده