// شنبه, ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۸

پیام بسته شدن قریب‌القوع فروشگاه ایکس باکس 360 اشتباه بود

مایکروسافت می‌گوید پیام منتشرشده مبنی بر بسته شدن فروشگاه بازی‌ها و بسته‌های الحاقی ایکس باکس 360 اشتباه بود.

یکی از کاربرهای شبکه ردیت با اسم Gpro2005 وقتی در صفحه‌ی پشتیبانی فروشگاه ایکس باکس در بخش اخبار در حال جست‌وجو بود، متوجه شد یکی از نتایج جست‌وجو پیامی را نشان می‌دهد که براساس آن به‌زودی بخشی از ایکس باکس استور بسته خواهد شد: «ما در طول سال بعد فروشگاه ایکس باکس 360 را خواهیم بست. پس شما را تشویق می‌کنیم هر بازی یا بسته الحاقی ایکس باکس ۳۶۰ را تا ماه می ۲۰۲۳ خریداری کنید».

براساس گزارش با کلیک روی این مقاله به پیام دیگری منتقل می‌شوید که به حذف برنامه‌ریزی‌شده‌ی برخی از آثار دیجیتالی Xbox 360 اشاره دارد که شرکت مایکروسافت هم آن را تایید کرده بود. اکنون شرکت مایکروسافت اذعان داشته پیام بسته شدن کامل فروشگاه آنلاین ایکس باکس 360 اشتباه بوده است.

بری آدامز، مدیر بازاریابی جهانی محصولات ایکس باکس در گفت‌وگو با ورج گفت: «این پیام به اشتباه منتشر شده بود و می‌توانیم تایید کنیم فروشگاه ایکس باکس 360 در ماه می بسته نخواهد شد. برای یادآوری از روز ۱۸ بهمن (۷ فوریه) تعداد محدودی از بازی‌ها، افزونه‌ها و محتوای درون بازی در بازارهای مشخصی از فروشگاه ایکس باکس 360 دیگر قابل خریداری نخواهند بود».

لوگو سرویس ایکس باکس لایو

هفته‌ی پیش بود که ردموندی‌ها از برنامه‌ی خود برای خارج کردن برخی ویدئوگیم‌ها و محتوای اضافی مربوط‌به آن‌ها از فروشگاه Xbox 360 خبر داده بودند. این آثار شامل بازی‌هایی از مجموعه‌های اسسینز کرید، Call of Duty، دارک سولز، فارکرای، Left 4 Dead، مس افکت، Skate، ویچر، Prince of Persia و Splinter Cell می‌شود.

گفتنی است مایکروسافت تایید کرده با خرید هر بازی همواره می‌توانید ازطریق بخش تاریخچه دانلود ایکس باکس 360 دوباره آن را دانلود کنید. همچنین این شرکت اضافه کرده این آثار تنها از فروشگاه ۳۶۰ حذف خواهند شد و هربازی که روی ایکس باکس وان یا ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس دردسترس باشد، قابل خریداری است. اما از آن‌جا که تمامی آثار ایکس باکس 360 با قابلیت بکوارد سازگار نیستند و به‌همین دلیل روی فروشگاه نسل کنونی ایکس باکس وجود ندارند، برخی از آن‌ها دیگر قابل خرید نخواهند بود.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده