// پنجشنبه, ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۲

سم لیک: الن ویک ۲ بزرگ‌ترین پروژه استودیو رمدی تا امروز است

سم لیک، نویسنده‌ی تحسین‌شده‌ی مکس پین و کنترل به‌تازگی بیشتر در رابطه با بازی Alan Wake 2 صحبت کرد؛ دنباله‌ای که او مدت‌ها منتظر کار روی آن بوده است.

ماه‌ها از زمان پخش تیزر تریلر رونمایی از بازی الن ویک ۲ می‌گذرد و استودیو Remedy همچنان به‌دنبال انتشار آن در سال ۲۰۲۳ است. در جریان جدیدترین اخبار بازی، رسانه‌ی گیمزرادار به مصاحبه با سم لیک رفت تا توضیحات بیشتری در رابطه با Alan Wake 2 را از زبان او بشنود. لیک می‌گوید هیچ‌وقت الن ویک را پشت سر نگذاشت و رها نکرد:

«همیشه به شکل کامل قصد برگشتن به سراغ او را داشتم. همیشه داستان‌های بیشتری برای روایت وجود داشتند. شخصیت‌ها و تنظیمات داستانی [جهان الن ویک] ارزشمندتر از آن بودند که فراموش شوند. داستان الن ویک با گذر زمان به رشد کردن و تکامل یافتن ادامه داد».

کانسپت آرت بازی الن ویک ۲ استودیو رمدی

(یک تصویر هنری رسمی جدید از بازی Alan Wake 2)

آثار مختلف رمدی از جمله Quantum Break سبب شدند که با گذر زمان این‌طور به نظر بیاید که همه‌ی بازی‌های اصلی متعلق به این استودیو فنلاندی، در بخش‌های گوناگونی از یک جهان داستانی مشترک جریان دارند. البته که وقتی بسته الحاقی AWE بازی Control از راه رسید، مشخص شد که ماجرا فراتر از وجود چند ایستراگ در بازی‌های مختلف است. چرا که آن‌جا عملا شاهد یک کراس‌اور بین کنترل و الن ویک بودیم. سم لیک می‌گوید بعد از عرضه‌ی کامل بازی کنترل بالاخره همه‌چیز برای توسعه‌ی بازی Alan Wake 2 آماده شد.

لیک که آثاری همچون بازی Max Payne و بازی Max Payne 2: The Fall of Max Payne در کارنامه‌ی او می‌درخشند، از زمان عرضه‌ی بازی Alan Wake در سال ۲۰۱۰ تا امروز مدام با الن ویک ۲ درگیر بوده است؛ حتی اگر این درگیری طی چند سال از این بازه‌ی زمانی ۱۳ساله فقط متمرکز روی فکر کردن به این دنباله بوده باشد. او می‌گوید به وجود آمدن این فاصله‌ی زمانی طولانی بین عرضه‌ی بازی الن ویک و بازی الن ویک ۲ مدام Alan Wake 2 را بزرگ‌تر کرد:

«تا زمانی‌که به یک رویا فکر می‌کنی، آن رویا را زنده نگه می‌داری. به‌صورت مداوم سعی می‌کنی تا هیجان‌انگیز و تازه بماند. رویای الن ویک ۲ طی این سال‌ها جاه‌طلبانه‌تر و یگانه‌تر شد. کار روی یک بازی از این جنس، بسیار پیچیده است. الن ویک ۲ بزرگ‌ترین پروژه‌ی ما تا امروز است و [برای ارائه‌ی آن به گیمرها] باید موارد زیادی گرد هم بیایند. نه‌تنها کانسپت بازی [باید به درستی شکل می‌گرفت]، بلکه زمان کار روی پروژه و پیدا کردن همکارهای درست برای تولید این بازی نیز مهم بودند».


منبع GamesRadar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده