نویسنده: هومن فلاحی
// پنجشنبه, ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

پشتیبانی از چت صوتی دیسکورد و VRR در رزولوشن 1440p در آپدیت جدید PS5

سونی رسما اعلام کرد بتای آپدیت جدید سیستم‌عامل PS5 پشتیبانی از چت صوتی دیسکورد و VRR در رزولوشن 1440p را در دسترس هواداران قرار می‌‌دهد.

سونی فهرست تغییرات نسخه‌ی بتای فرم‌ور جدید کنسول پلی استیشن 5 را منتشر کرده است که در آن شاهد اضافه شدن پشتیبانی از فناوری نرخ‌نوسازی متغیر (VRR) روی وضوح تصویر 1440p هستیم؛ قابلیتی که هواداران از مدت‌ها پیش خواستار پشتیبانی کنسول نسل نهمی از آن بودند. تماس صوتی ازطریق Discord هم به پلی استیشن ۵ اضافه می‌شود.

این به‌روزرسانی فعلا برای کاربران شبکه‌ی پلی استیشن در ایالات متحده، کانادا، ژاپن، بریتانیا ، آلمان و فرانسه که ایمیل دعوت به استفاده آن در قالب نسخه‌ی بتا را دریافت کنند، در دسترس خواهد بود. به مانند همیشه انتظار می‌رود که چند هفته‌ی بعد شاهد انتشار عمومی این آپدیت برای همه‌ی بازیکن‌ها باشیم.

طبق جزئیات منتشرشده، کاربران برای دسترسی به تماس صوتی دیسکورد لازم است تا حساب پلی استیشن نتورک خود و دیسکورد را به یکدیگر متصل کنند. پس از آن، کاربر ازطریق اپلیکیشن دیسکورد روی ویندوز یا موبایل می‌تواند تماس صوتی با هر کدام از دوستان خود را آغاز کند و سپس تماس و بازی خود را روی پلی استیشن 5 ادامه دهد.

امکان به اشتراک‌گذاری تصویر زنده‌ی بازی در حال اجرا روی PS5 برای اعضای فهرست Friends در شبکه پلی استیشن، دیگر ویژگی جدید این به‌روزرسانی نرم‌افزاری به‌حساب می‌آید. تمامی کاربران می‌توانند با مراجعه به پروفایل دوستان‌شان و انتخاب گزینه‌ی Share Screen، استریم زنده‌ی بازی خود را به‌اشتراک بگذارند یا از مخاطبینشان درخواست دیدن تصویر بازی آن‌ها را داشته باشند.

حالا تعداد دارندگان یک بازی خاص از فهرست دوستان و افرادی که در حال حاضر مشغول به تجربه‌ی آن هستند، نمایش داده می‌شوند. اضافه شدن آیکون جدید پیوستن به بازی دوستان در قسمت چت پارتی‌ها که مستقیما شما را به بازی در حال اجرای دوستانتان متصل می‌کند، یکی دیگر از ویژگی‌های اجتماعی جدید این به‌روزرسانی است.

یکی دیگر از ویژگی‌های پردرخواست کاربران پلی استیشن، توانایی آپلود دل‌خواه اسکرین‌شات‌ها و ویدیوهای ضبط‌شده توسط کاربران به‌صورت مستقیم روی اپلیکیشن موبایل پلی استیشن است که فرایند اشتراک‌گذاری آن‌ها با دیگر گیمرها و روی شبکه‌های اجتماعی را بسیار سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند. در این به‌روزرسانی کاربران می‌توانند به‌صورت دستی، کپچرهای خود از بازی‌ها را در قالب اسکرین‌شات و ویدیوهای غیر4K کمتر از سه دقیقه را روی اپلیکیشن PS App بارگذاری کنند.

قابلیت استفاده از فناوری ترخ نوسازی متغیر (VRR) که جلوه‌ی تصویری آزاردهنده‌ی پارگی تصویر را تا حدود زیادی از بین می‌برد و تصویر روان‌تری را به کاربران در هنگام بازی ارائه می‌دهد، حالا روی وضوح تصویر پرطرفدار 1440p نیز در دسترس قرار گرفته است. گیمرهایی که روی تلویزیون و مانیتور خود با این وضوح تصویر بازی می‌کنند، حالا می‌توانند از قرار دادن رزلوشن کنسول خود روی گزینه 1440p و فعال‌سازی قابلیت VRR، از یک تصویر بدون اختلال و لگ در گیم‌پلی خود لذت ببرند. سونی همچنین بهبودهایی در بخش تست خروجی 1440p برای گستره‌ی بزرگ‌تری از نمایشگرهای HDMI نیز اعمال کرده است.

فیلترهای جدید بخش Game Library که پیدا کردن بازی‌های واقعیت مجازی و کنسول‌های نسل هشتم و نهمی پلی استیشن را ساده‌تر می‌کند، توانایی شخصی‌سازی مخاطبینی که می‌توانند به بازی‌های مولتی‌پلیر هر کاربر بپیوندد، همراه بهبودهایی تازه در زمینه انتقال فایل‌های ذخیره‌سازی بازی‌های از پلتفرم PS4 به PS5 و توانایی انتقال تمامی داده‌ها، تنظیمات، بازی‌ها، ویدیوها و اسکرین‌شات‌های بازیکنان از یک پلی استیشن 5 به یک PS5 دیگر به وسیله‌ی اتصال بی‌سیم یا کابل LAN نیز از دیگر محتویات و موارد جدید به‌روزسانی جدید فرم‌ور سیستم‌ نر‌م‌افزاری پلی استیشن 5 به‌حساب می‌آيند.

همچنین کاربران از حالا امکان به‌روزرسانی بی‌سیم کنترلر دوال‌سنس بدون اتصال کابل USB را خواهند داشت. امکان استفاده از فرمان‌های صوتی برای گرفتن اسکرین‌شات و ضبط ویدیویی گیم‌پلی در حال اجرا برای کاربران ایالات متحده و بریتانیا فراهم شده است.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع PS Blog
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده