نویسنده: حسن اکرامی
// جمعه, ۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۸

FTC پرونده شکایت را برای جلوگیری از توافق کمیسیون اروپا با مایکروسافت تنظیم کرد

سازمان FTC برای جلوگیری از توافق کمیسیون ناظر اروپا و شرکت مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد، شکایتی را تنظیم کرد.

طبق گزارشی جدید، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) برای جلوگیری از خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، در تلاش برای منصرف کردن قانون‌گذاران اتحادیه‌ی اروپا از پذیرش توافقی که اجازه‌ی این معامله را می‌دهد، شکایتی را تنظیم کرد. بلومبرگ گزارش داد که طبق گفته‌ی افراد نزدیک به تحقیقات، سازمان FTC سریعتر از آنچه انتظار می‌رفت، شکایت خود را ارائه کرده است؛ چراکه در نظر دارد از اقدام همتایان اروپایی خود که در حال آماده شدن برای مذاکره با مایکروسافت برای توافق احتمالی هستند، جلوگیری کند. بر اساس این گزارش، FTC تنها چند ساعت پس از تماس مقامات ایالات متحده و اتحادیه اروپا در مورد تحقیقات جداگانه‌ی خود که طی آن کمیسیون اروپا اعلام کرد قصد دارد مذاکراتی را با مایکروسافت در مورد این خرید آغاز کند، شکایت خود را به ثبت رساند. در واقع به نظر می‌رسد این تصمیم کمیسیون اروپا باعث شده است که FTC بسیار سریعتر از زمانی که انتظار می‌رفت، شکایت خود را مطرح کند.

افراد نزدیک به این تحقیقات به بلومبرگ گزارش داده‌اند که انتظار نداشتند FTC تا بهار اقدام کند و این سازمان معمولا در شرایط مشابه سعی می‌کند تا حد امکان به تاریخ تعیین‌شده نزدیک شود و برای جمع‌آوری و ارائه‌ی مدارک قابل قبول در سطح جهانی صبر می‌کند. اخیرا بری نیگرو، رئیس ضدانحصارگرایی شرکت Fried Frank Harris Shriver & Jacobson LLP به بلومبرگ اعلام کرد که به نظر می‌رسد شکایت سریع FTC، اقدامی برای برخاستن در مقابل اروپایی‌ها در تلاش برای شکل دادن به رویه‌ی نظارت باشد.

شخصیت Ghost از بازی Call of Duty: Modern Warfare

FTC در بیانیه‌ی رسمی خود پس از تشکیل پرونده در ماه دسامبر ادعا کرد که خرید اکتیویژن بلیزارد نه تنها به مایکروسافت دست برتر را در بازار کنسول‌ها می‌دهد، بلکه در زمینه‌های دیگر مانند سرویس‌های اشتراکی و بازی‌های ابری نیز به آن‌ها برتری خواهد داد. سازمان FTC در شکایت خود ادعا کرد که این خرید ۶۹ میلیارد دلاری، بزرگترین معامله مایکروسافت تا به امروز و بزرگترین معامله در صنعت بازی‌های ویدئویی است و به مایکروسافت این امکان را می‌دهد تا رقبای کنسول‌های بازی ایکس باکس و محتوای اشتراکی رو به رشد و تجارت بازی‌های ابری خود را سرکوب کند.

در همین حال مایکروسافت تاکنون تلاش کرده است تا بر تعهد خود به حفظ بازی‌های سری Call of Duty روی پلتفرم‌های پلی‌ استیشن تأکید کند که مسلما اصلی‌ترین موضوع مورد بحث در این خرید احتمالی به شمار می‌آید. علاوه بر این، اندکی قبل از طرح شکایت FTC در دسامبر، برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، در مصاحبه‌ای با مجله‌ی وال استریت در مورد پیشنهاد این شرکت برای حفظ فرانچایز Call of Duty روی پلی استیشن برای حداقل یک دهه توضیحاتی ارائه کرد. همچنین فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی مایکروسافت در ماه دسامبر ادعا کرد که سونی تمایل چندانی برای حضور دور میز مذاکره در تلاش برای دستیابی به توافق بر سر معامله پیشنهادی اکتیویژن بلیزارد نشان نمی‌دهد.

نظر شما درباره‌ی این اخبار چیست؟ آن را با ما در میان بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده