نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۲

ساخت بازی The Last of Us 3 تنها در صورت وجود یک داستان متقاعد کننده

نیل دراکمن اعلام کرد The Last of Us Part 3 در صورتی ساخته خواهد شد که ناتی داگ یک داستان متقاعدکننده برای آن پیدا کند.

در حال حاضر مجموعه The Last of Us شرکت سونی آینده‌ی درخشانی در پیش دارد. اقتباس تلویزیونی آن از شبکه‌ی HBO در حال پخش بوده و تاکنون بازخوردهای بسیار خوبی دریافت کرده است. در همین حال شرکت ناتی‌ داگ در حال توسعه‌ی یک بازی مستقل و چندنفره از این سری است که به‌گفته‌ی سازندگان جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌ی این استودیو تا به امروز به شمار می‌آید. با ای حال طرفداران سری The Last of Us مشتاق هستند بدانند نسخه‌ی داستانی و تک نفره‌ی بعدی چه زمانی منتشر خواهد شد.

در همین راستا نیل دراکمن، رئیس ناتی داگ و یکی از خالقان مجموعه‌ی The Last of Us، در مصاحبه‌ی اخیر خود با BuzzFeed به این موضوع پرداخت و همان‌طور که احتمالا انتظار دارید، پاسخ شفافی ارائه نداد. دراکمن با اشاره به آزادی عملی که سونی برای ناتی داگ قائل است، توضیح داد که آن‌ها با وجود موفقیت سری Uncharted، کار خود را با آن به پایان رسانده‌اند و این اتفاق ممکن است برای The Last of Us هم رخ دهد. شخصیت های الی و جوئل در بازی The Last of Us

بااین‌حال دراکمن گفت در صورتی نسخه‌ی سوم این سری ساخته خواهد شد که ناتی داگ بتواند یک داستان قانع‌کننده را که پیامی با مضمون جهانی عشق را در برداشته باشد روایت کند. دراکمن در این‌باره گفت: «من می‌دانم که افراد زیادی در مورد The Last of Us Part 3 و اینکه آیا درنهایت ساخته خواهد شد، گمانه‌زنی می‌کنند. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که در ناتی داگ این امتیاز بسیار خاصی است که ناشر ما سونی است؛ به این معنی که سونی بودجه بازی‌های ما را تأمین کرده، از ما حمایت می‌کند و ما متعلق به آن‌ها هستیم.

آن‌ها در هر مرحله‌ای که به‌دنبال علاقه‌ی خود حرکت کردیم، از ما حمایت کردند. مردم فکر می‌کنند اگر یک بازی موفق است، فشار همه‌جانبه‌ای وجود دارد و ما باید دنباله‌ی آن را بسازیم. اینطور نیست. با اینکه سری Uncharted برای ما فوق‌العاده موفق بود و بازی Uncharted 4 تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های ما شد اما می‌توانیم آخرین خط را روی داستان آن بکشیم و بگوییم که کارمان با این سری تمام شده است. ما در حال حرکت هستیم.

این برای The Last of Us هم صدق می‌کند. این به ما بستگی دارد که بخواهیم آن را ادامه دهیم یا نه. روند ما همان کاری است که در زمان توسعه‌ی قسمت دوم انجام دادیم؛ یعنی اگر بتوانیم به مانند نسخه‌ی اول و دوم به یک داستان متقاعدکننده برسیم که حاوی یک پیام و بیانیه‌ی جهانی در مورد عشق باشد، آن وقت آن داستان را روایت می‌کنیم. اگر نتوانیم چیزی به‌دست آوریم، یک پایان بسیار قوی با قسمت دوم خواهیم داشت و این پایان سری خواهد بود».

الی غمگین با گیتار کنار پنجره و مقابل جول در نخستین تریلر بازی The Last of Us Part II

دراکمن همچنین به بازی چندنفره و مستقل The Last of Us اشاره کرد و گفت که بازیکنان می‌توانند داستان کاملا جدید و ماجراجویی گروهی از شخصیت‌هایی را تجربه کنند که در شهر دیگری زندگی می‌کنند و ما آن‌ها را تاکنون در دنیای The Last of Us ندیده‌ایم. دراکمن افزود:

«ما کاملا شفاف اعلام کرده‌ایم که بازی بعدی لست آو آس یک تجربه‌ی چندنفره خواهد بود؛ جایی که شما می‌توانید با دوستان خود وارد دنیای The Last of Us شوید و تنش و بی‌رحمی آن را تجربه کنید. این بازی شامل یک داستان کاملا جدید و شخصیت‌هایی است که در شهر دیگری زندگی می‌کنند و ما هنوز در دنیای این سری آن‌ها را ندیده‌ایم. این بازی قرار است فصل دیگری در جهان The Last of Us باشد».

براساس مصاحبه‌های گذشته‌ی دراکمن، می‌توان احتمال داد که ناتی داگ برای ساخت بازی بعدی سری The Last of Us برنامه دارد. دراکمن در آوریل ۲۰۲۱ تایید کرد که یک طرح کلی برای داستان نسخه‌ی سوم از قبل آماده شده است. او در اوایل این ماه نیز اعلام کرد که فکر می‌کند این مجموعه داستان بیشتری برای گفتن دارد. علاوه‌براین، افشاگرها ادعا می‌کنند که بازی The Last of Us Part 3 از مدتی قبل وارد فاز توسعه شده است. بااین‌حال نیل دراکمن در واکنشی غیرمستقیم به این شایعه‌ها، به طرفداران هشدار دارد که به این اطلاعات غیررسمی اطمینان نکنند.

Uncharted 4

ناتی داگ در گذشته بارها اعلام کرده است که دو نسخه‌ی Uncharted 4 و The Lost Legacy، آخرین بازی‌های این مجموعه هستند. اگرچه ممکن است این بیانیه لزوما به‌معنی پایان کار سونی با سری آنچارتد نباشد. طبق اطلاعات فاش شده، ریبوت Uncharted در یک استودیوی تازه‌تأسیس پلی استیشن در حال توسعه است و ناتی داگ در مراحلی از ساخت این پروژه همکاری می‌کند.

ناتی داگ قرار است امسال جزئیات جدیدی از بازی چندنفره The Last of Us را اعلام کند. همچنین این استودیو بازی The Last of Us Part 1 را در تاریخ ۱۲ اسفند (۳ مارس) امسال روی پلتفرم پی سی در دسترس قرار خواهد داد.

نظر شما درباره‌ی این اخبار چیست؟ آن را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده