نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۳

استعفای جاستین رویلند از استودیوی سازنده High on Life

جاستین رویلند، خالق انیمیشن Rick and Morty و صداپیشه شخصیت‌های اصلی آن بعد از اخراج از این سریال حالا از استودیوی Squanch Games جدا شد.

جاستین رویلند، خالق انیمیشن ریک و مورتی درحال حاضر با اتهاماتی از قبیل خشونت خانگی، آسیب‌زنی، تهدید، زندان کردن غیرقانونی و کلاه‌برداری مواجه است. او که علاوه‌بر سریال Rick and Morty یکی از مؤسسین استودیوی Squanch Games، سازنده بازی High on Life نیز محسوب می‌شد، مدتی بعد از انتشار خبر اخراج او از انیمیشن Rick and Morty حالا از جایگاه مدیرعاملی این شرکت نیز استعفا کرده است. این خبر ازطریق حساب رسمی اسکوانچ گیمز در توییتر منتشر شده است.

اتهاماتی که علیه رویلند مطرح شده به سال ۲۰۲۰ برمی‌گردد. خبر دستگیری و محکومیت او در این سال تا زمان انتشار گزارش شبکه NBC News در ماه ژانویه پنهان نگه داشته شده بود. او به‌دلیل دو فقره اتهام کلاه‌برداری به پرداخت ۵۰ هزار دلار جریمه محکوم شد که یکی از آن‌ها مربوط‌به خشونت خانگی و دیگری به حبس غیرقانونی مربوط می‌شود. اگر این اتهامات در دادگاه به اثبات برسند، رویلند به چند سال زندان محکوم خواهد شد. البته او در جلسه دادگاه محاکمه خود نسبت به هر دو اتهام ابراز بی‌گناهی کرده و جلسه بعدی رسیدگی به پرونده او نیز در ماه آوریل برگزار خواهد شد. وکیل رویلند نیز روی بی‌گناهی او در هر دو پرونده تأکید دارد.

تفنگ های سخنگوی بازی High on Life

High on Life جدیدترین ساخته استودیوی اسکوانچ گیمز است که در ماه آذر عرضه و با موفقیت قابل توجهی مواجه شد. این بازی به بزرگ‌ترین عرضه‌ی سرویس ایکس باکس گیم پس در سال ۲۰۲۲ تبدیل شد. رویلند در سال ۲۰۱۶ به همراه تانیا واتسون، تهیه‌کننده اجرایی سابق اپیک گیمز این استودیو را تأسیس کرده بود. این تیم تاکنون چهار بازی را منتشر کرده که شامل Accounting و Dr. Splorchy Presents: Space Heroes به همراه Trover Saves the Universe و نهایتا High on Life می‌شوند.

خود استودیوی اسکوانچ گیمز نیز در سال ۲۰۱۸ با اتهامات آزار و اذیت و تبعیض علیه حقوق زنان مواجه بود. البته نام رویلند در این پرونده مطرح نبود و طبق گزارش Kotaku این شکایت علیه جف دیکسون، مدیرفنی سابق این تیم مطرح شده بود. این پرونده در سال ۲۰۱۹ حل‌و‌فصل شد.


منبع polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده