// جمعه, ۳۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۲

پشتیبانی گسترده بازی Gran Turismo 7 از اجرا با هدست واقعیت مجازی PS VR2

استودیو پولی‌فونی دیجیتال، سازنده‌ی بازی ریسینگ Gran Turismo 7 به‌صورت رسمی اعلام کرد که کدام بخش‌های این ویدیوگیم را می‌توان همزمان با استفاده از PS VR2 تجربه کرد.

در جدیدترین اخبار بازی به‌صورت رسمی اعلام شد که همه‌ی بخش‌های بازی Gran Turismo 7 به جز مسابقه Split-Screen را می‌توان با هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی‌آر ۲ روی کنسول PS5 تجربه کرد. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که بازی Gran Turismo Sport روی کنسول PS4 از هدست واقعیت مجازی PS VR پشتیبانی می‌کرد، اما این پشتیبانی واقعا محدود بود.

وقتی جیم رایان، مدیرعامل و رئیس بخش سرگرمی تعاملی شرکت سونی در CES 2023 اعلام کرد که نسخه‌ی واقعیت مجازی GT7 برای PS VR2 از همان روز عرضه‌ی این هدست واقعیت مجازی عرضه می‌شود، خیلی‌ها می‌خواستند بدانند که آیا می‌توان انواع‌واقسام بخش‌های بازی را با پلی استیشن وی‌آر ۲ تجربه کرد یا نه. اکنون کازونوری یامائوچی، خالق سری بازی گرن توریزمو و رئیس استودیو Polyphony Digital سونی تایید کرده است که عملا همه‌ی بخش‌های بازی با PS VR2 قابل تجربه هستند. شما موقع استفاده از PS VR2 فقط به قابلیت دیدن مسابقه‌ی دونفره به‌صورت Split-Screen دسترسی ندارید.

فهرست کامل بازی‌های زمان عرضه پلی استیشن VR2

در نتیجه حتی رقابت‌های آنلاین را هم می‌توان همزمان با استفاده از پلی استیشن وی‌آر ۲ تجربه کرد. یامائوچی می‌نویسد: «بازیکن‌ها به شکلی متفاوت با گذشته، ماشین‌ها و پیست‌ها را در واقعیت مجازی تجربه خواهند کرد».

GT7 از فناوری‌های Eye-Tracking (تعقیب چشم‌های مخاطب برای تشخیص نقطه‌ای که او در هر لحظه به آن نگاه می‌کند) و Foveated Rendering (پردازش بهینه‌ی تصاویر در نقاطی که مخاطب مشغول نگاه به آن‌ها است) که در PS VR2 قرار گرفته‌اند، برای اجرای بهتر بهره می‌برد. همه‌ی گیمرهای پلی استیشن 5 که صاحب بازی Gran Turismo 7 هستند، نسخه‌ی PS VR2 آن را با یک آپدیت رایگان دریافت می‌کنند.

پلی استیشن وی‌آر ۲ در تاریخ ۲۲ فوریه (۳ اسفند) عرضه می‌شود.


منبع Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده