// پنجشنبه, ۱۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۲

انتخاب جیم رایان به عنوان یکی از تاثیرگذارترین مدیران تجاری در صنعت رسانه

ورایتی برای سومین سال متوالی، جیم رایان را به‌عنوان یکی از تاثیرگذارترین رهبران صنعت رسانه انتخاب کرد.

جیم رایان، رئیس و مدیرعامل بخش سرگرمی تعاملی شرکت Sony هم طی سال ۲۰۲۰ و هم طی سال ۲۰۲۱ توسط Variety به‌عنوان «یکی از ۵۰۰ رهبر برتر تأثیرگذار روی شکل‌گیری صنعت رسانه در جهان» انتخاب شد. حالا می‌دانیم که او در فهرست Variety500 Honoree برای سال ۲۰۲۲ میلادی هم قرار گرفته است.

در جدیدترین اخبار بازی، ورایتی علاوه‌بر اشاره به تکمیل خرید بانجی توسط پلی استیشن که «مهمات لایو-سرویس» را به سونی می‌دهد، چند دلیل دیگر نیز برای انتخاب رایان داشته است: «شرکت [سونی] به به سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک ادامه داد؛ با تصاحب ۱۴ درصد از فرام‌سافتور و تزریق ۱ میلیارد دلار به اپیک گیمز. همچنین سونی به قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد اعتراض کرد که حالا FTC به‌دنبال جلوگیری از انجام آن است.

پلی استیشن 5 همچنان تقریبا با نسبت دو به یک، فروش بیشتری نسبت به Xbox Series X|S دارد. اما تسلط ایکس باکس بر [بازارِ] سرویس‌های اشتراکی کاری کرد که سونی در ماه ژوئن، سراغ تعمیرات اساسی پلی استیشن پلاس برود؛ تا یک مجموعه‌ی بهتر از بازی‌ها را به گیمرها ارائه دهد».

جیم رایان، مدیرعامل و رئیس پلی استیشن در کنفرانس سونی در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۳ میلادی

رایان از سوی ورایتی به خاطر رهبری بخش جدید شرکت سونی با نام PS Productions هم مورد ستایش قرار گرفت؛ بخشی که با آثاری همچون فیلم آنچارتد و سریال The Last of Us مشغول ساخت اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی از روی بازی‌های پلی استیشن است. رسانه Variety به عرضه‌ی پلی استیشن وی‌آر ۲ در فوریه ۲۰۲۳ نیز اشاره کرد.

حضور پلی استیشن در این فهرست به جیم رایان محدود نشده است. چرا که نام هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن هم در فهرست Variety500 Honoree قرار دارد. هالست که به مانند رایان در سایت ورایتی عنوان به‌عنوان یکی از رهبران گیمینگ (Gaming Leaders) معرفی شده، برای دومین سال متوالی توانست اسم خود را میان ۵۰۰ فرد برتر تأثیرگذار روی شکل‌گیری صنعت رسانه در جهان ببیند.

ورایتی دلیل انتخاب هالست را عرضه‌ی بازی‌های انحصاری برنده‌ی جایزه در سال ۲۰۲۲ می‌داند؛ از گاد آو وار رگناروک تا هورایزن فوربیدن وست. رسانه Variety به این نکته هم اشاره کرد که هالست چشم‌اندازی را برای افزایش تنوع بازی‌های PS Studios دنبال می‌کند؛ تا حدی که به‌گفته‌ی ورایتی طی سال ۲۰۲۳ هم اولین بازی لایو سرویس جدید سونی و هم اولین بازی موبایل جدید سونی را خواهیم دید.


منبع Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده