نویسنده: حسن اکرامی
// شنبه, ۱۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۸

اشاره سونی به مدل بی‌سیم پلی استیشن VR2

یکی از مدیران شرکت سونی به احتمال عرضه مدل بی‌سیم پلی استیشن VR2 اشاره کرده است.

به‌نظر می‌رسد پلی‌ استیشن به مدل بی‌سیم پلی‌ استیشن VR2 اشاره کرده است. پلی استیشن وی آر 2 یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌های سخت‌افزاری به شمار می‌آید که برای انتشار در سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است و احتمالا یک جهش بزرگ برای سرگرمی‌های واقعیت مجازی باشد. زمانی‌که اولین هدست PSVR عرضه شد، طرفداران احساس کردند سونی نسبت به آن کاملا متعهد نیست. این هدست بزرگتر از اندازه‌ی استاندارد به‌نظر می‌رسید، رزولوشن عالی ارائه نمی‌داد و برای آن مجددا از کنترلرهای پلی استیشن 3 استفاده شده بود.

همچنین دوربین این هدست برای ردیابی، عملکردی مشابه نمونه‌های درجه یک دیگر نداشت؛ از همین رو بسیاری از طرفداران احساس کردند سونی قصد دارد بدون هزینه‌های زیاد، عرضه‌ی این هدست واقعیت مجازی را آزمایش کند. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد نتیجه‌ی این تست برای سونی به اندازه کافی موفقیت‌آمیز بود تا تصمیم بگیرد صفحه‌نمایش‌های OLED با رزولوشن بالا، فناوری ردیابی حرکت چشم، کنترلرهای جدید فانتزی که برای تجربه‌ی VR عالی به‌نظر می‌رسند و بسیاری موارد دیگر را در پلی استیشن VR2 بگنجاند.

هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر 2

این یک جهش واقعی است و برای سونی هزینه‌های زیادی دارد. بااین‌حال موردی که ممکن است این هدست را در رقابت با سایر گزینه‌ها کمی عقب نگه دارد، سیم‌های اتصال آن هستند. اگرچه سونی تلاش کرده است وضعیت سیم‌های اتصال را هنگام استفاده از PSVR2 ساده کند اما همچنان دربرابر هدست‌هایی به مانند Meta Quest 2 آن را عقب‌تر نگه می‌دارد. البته بازیکنان می‌توانند یک کابل را به متا کوئست 2 متصل کنند اما این یک گزینه‌ی کاملا اختیاری است.

در مقابل بازیکنان باید برای استفاده از PSVR2 به‌صورت اجباری از کابل استفاده کنند. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد برای همیشه اینطور نباشد. اخیرا هیداکی نیشینو، نایب رئیس سونی در بخش تجربه‌ی پلتفرم، در مصاحبه‌ای با فامیتسو اظهار داشت که این شرکت به‌دنبال گزینه‌ی هدست واقعیت-مجازی بی‌سیم است اما به‌دلیل نگرانی نسبت به افت عملکرد، به آن متعهد نیست. نیشینو در این‌باره توضیح داد:

«ما می‌دانیم که بی‌سیم کردن هدست، تجربه دیگری به شما می‌دهد؛ بنابراین ما همیشه در حال بررسی همه احتمالات و انجام تحقیقات فنی هستیم. بااین‌حال، هنوز این موضوع وجود دارد که از نظر عملکرد تا چه حد می‌توان راه اتصال کابل را با یک گزینه‌ی بی‌سیم جایگزین کرد».

فردی در حال استفاده از پلی استیشن وی آر 2

باتوجه‌به اینکه عرضه‌ی یک مدل بی‌سیم هدست پلی استیشن VR2 برای سونی نیازمند ساخت یک هدست با باتری قدرتمند و طول عمر زیاد است که بتواند پخش زنده‌ی محتوا یا سایر تجربه‌های دیگر را با کیفیت بالا ممکن کند، اقدام سونی در شروع کار نسل جدید هدست VR خود با یک مدل عادی سیمی منطقی به‌نظر می‌رسد. همچنین سونی نشان داده است که قصد دارد با عرضه‌ی این هدست قدرتمند با سایر محصولات مشابه بازار رقابت کند؛ از همین رو استفاده از یک راه‌حل مطمئن‌تر برای شروع منطقی است. بااین‌حال باید منتظر ماند و دید که چگونه در آینده مدل بی‌سیم PSVR2 عرضه خواهد شد.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی این خبر را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده