نویسنده: فراز پاشایی
// دوشنبه, ۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۱

جیم رایان نگرانی خاصی در مورد سرویس گیم پس ندارد

طبق گزارش جدید تام هندرسون در رسانه اینسایدر گیمینگ، مدیرعامل و رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی صحبت‌های جدیدی را در مورد سرویس گیم پس مطرح کرده است.

با آغاز رسمی نسل نهم بازی‌های ویدیویی، دو شرکت سونی و مایکروسافت سیاست‌های متفاوتی را برای کنسول‌های خود در نظر گرفته‌اند. سرویس ایکس باکس گیم پس در حال حاضر به‌عنوان بخش اصلی استراتژی فعلی مایکروسافت برای رقابت در این نسل شناخته می‌شود. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد جیم رایان نگران این سرویس اشتراکی نیست.

مدیرعامل و رئیس SIE می‌گوید تعداد کنسول‌های PS5 فروخته‌شده طی ۲ سال بیشتر از تعداد مشترک‌های جمع‌شده برای گیم پس طی حدود ۶ سال است

در جریان تازه‌ترین اخبار بازی , طبق گفته منابع رسانه Insider Gaming، رئیس پلی استیشن در یک جلسه پرسش و پاسخ با کارمندها عملا به‌سرعت برخورداری گیم پس از قدرت عجیب و به‌خصوص را رد کرده است. ظاهرا در طول جلسه‌ی ذکر‌شده، جیم رایان تعداد مشترکین گیم پس را که به ۲۰ و چند میلیون نفر رسیده، کم‌تر از تعداد کنسول‌های پلی استیشن ۵ به فروش رسیده در طول این دو سال دانست. در ادامه بخشی از صحبت‌های این شخص را می‌خوانیم:

«وقتی گیم پس را در نظر می‌گیریم، به نظر می‌رسد که [اعداد مربوط‌به گیم پس] در حال کاهش است. وقتی گیم پس را در نظر می‌گیریم، در طول دو سال ما بیشتر از تعداد مشترکین آن‌ها PS5 فروخته‌ایم. آن‌ها ۶ تا ۷ سال است که این کار (کار روی گیم پس و ارائه‌ی آن به مخاطب) را انجام می‌دهند». رایان در ادامه بیان کرد: «ما نزدیک به ۵۰ میلیون مشترک داریم و آن‌ها در حوالی ۲۰ به سر می‌برند. البته همچنان کار بیشتری برای افزایش تعداد [مشترک‌های سرویس پلی استیشن پلاس] وجود دارد».

لوگو ایکس باکس و پلی استیشن

باید توجه داشته باشید که نقل‌ قول‌های پاراگراف قبل، از یک منبع ناشناس به بیرون درز کرده است. بااین‌حال به نظر می‌رسد این منبع از طرف Insider Gaming به‌عنوان یک منبع قابل اطمینان شناخته می‌شود. جالب است بدانید صحبت‌های مطرح‌شده از جانب جیم رایان، زمانی بیان‌ شده‌اند که شرکت سونی صریحا مخالف خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت است. جیم رایان با وجود پافشاری مایکروسافت روی حفظ سری بازی Call of Duty برای حداقل ۱۰ سال روی پلی استیشن، علنا با این خرید مخالفت کرد و از ناعادلانه بودن آن سخن به میان آورده است.

بااین‌حال طبق نقل قول‌های بالا، به نظر می‌رسد این شخص نگرانی کمی در مورد سرویس اشتراکی ایکس باکس دارد. در صورت تکمیل قرارداد میان مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد به‌طور قطع مشترکین گیم پس از وقوع این امر سود زیادی خواهند برد. مایکروسافت اعتقاد دارد با تکمیل این خرید، ایکس باکس قدرت رقابتی بیشتری پیدا خواهد کرد.

نظر شما عزیزان چیست؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی در مورد آخرین اخبار بازی به اشتراک بگذارید.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده