نویسنده: هومن فلاحی
// شنبه, ۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۷

افزایش فروش PS5 در ژاپن به لطف حل شدن مشکل کمبود عرضه این کنسول

به‌لطف عرضه‌ی گسترده و حل مشکل کمبود وجود دستگاه PS5 در ژاپن، به‌نظر می‌رسد فروش این کنسول بازی در این منطقه با رشد قابل توجهی مواجه شده است.

چند هفته پس از اعلام تصمیم سونی برای حل مسکل کمبود عرضه‌ی کنسول محبوب پلی استیشن 5 در بازار ژاپن، به‌نظر می‌رسد حالا با رشد فروش چشم‌گیری برای کنسول بازی نسل نهمی سونی در این منطقه روبه‌رو هستیم.

طبق آمار فروش هفتگی خبرگزاری فامیتسو، سونی توانسته است حدود ۷۰ هزار دستگاه پلی استیشن 5 در بازه زمانی دوازدهم ت ا۱۸ دسامبر در دسترس گیمرهای ژاپنی قرار دهد که رشد فروش فوق‌العاده‌ای نسبت به ماه‌های گذشته در هفته‌های منتهی به پایان سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. البته کنسول نینتندو سوییچ با مجموع فروش ۱۷۰ هزار نسخه از هر سه مدل کنسول سوییچ، همچنان در صدر جدول فروش کنسول‌های بازی این منطقه قرار دارد.

در بازار فروش نرم‌افزاری یا بازی‌ها نیز بازی Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion که نسخه‌ی ریمستر یکی از نسخه‌های فرعی بازی فاینال فانتزی ۷ برای کنسول PSP به‌حساب می‌آید، با فروش ۵۴,۵۲۲ نسخه‌ای، پرفروش‌ترین بازی پلتفرم پلی استیشن 5 در هفته‌ی گذشته بوده است. دو نسخه‌ی PS4 و نینتندو سوییچ این بازی نیز به‌ترتیب ۵۳,۴۸۱ و ۴۸,۵۲۷ نسخه فروش داشته‌اند که از موفقیت قابل‌توجه این بازی ریمستر شرکت اسکوئر انیکس در بازار ژاپن خبر می‌دهد. دو بازی پوکی‌مان اسکارلت/وایولت و اسپلاتون 3 نیز مطابق انتظار با فروش ۲۶۰ و ۶۹ هزار نسخه‌ای روی پلتفرم نینتندو سوییچ، پرفروش‌ترین بازی‌های برای تمامی پلتفرم‌ها در هفته‌ی گذشته محسوب می‌شوند.

زک، سفیروث و کلاود در بازی Crisis Core: Final Fantasy 7 Reunion

جیم رایان مدیرعامل برند پلی استیشن ماه گذشته اعلام کرد که انتظار می‌رود دشواری‌های موجودی این کنسول نسل بعدی در ژاپن و دیگر مناطق آسیا برای فصل خرید آخر سال میلادی که به‌تازگی آغاز شده است و تا پایان سال ۲۰۲۳ به‌طور کلی برطرف شود.

از سوی دیگر نیز هیدیاکی نیشینو، یکی از معاونین ارشد شرکت سونی چندی پیش سال ۲۰۲۳ را که در آن شاهد انتشار دو بازی ژاپنی موردانتظار رزیدنت ایول 4 ریمیک و فاینال فانتزی ۱۶ خواهیم بود، یکی از دوره‌های بسیار مهم برای PS5 خوانده بود. همچنین شایعات زیادی درباره احتمال معرفی مدل جدید کنسول پلی استیشن 5 با درایو نوری جداشونده در ماه‌های آینده نیز شنیده می‌شود که ظاهرا قرار است تا پایان سال ۲۰۲۳ معرفی و به بازار عرضه شود که در صورت حقیقت داشتن، می‌تواند تاثیر مثبتی روی روند و سرعت تولید و عرضه‌ی کنسول پلی استیشن 5 نیز داشته باشد.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده