نویسنده: حسن اکرامی
// جمعه, ۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۲

کوجیما پروداکشنز تنها آیپی‌های خود را توسعه خواهد داد

هیدئو کوجیما اعلام کرد تنها آیپی‌های استودیوی خود را توسعه خواهد داد و به ساخت مجموعه شرکت‌های دیگر تمایلی ندارد.

هیدئو کوجیما زمانی‌که در شرکت کونامی مشغول به توسعه‌ی بازی بود، برای مدت طولانی و تقریبا به‌طور انحصاری روی مجموعه Metal Gear Solid کار می‌کرد. با وجود این علاقه، کوجیما هرگز این حقیقت را پنهان نمی‌کرد که قصد دارد از این زمینه دور شود و چیزهای جدیدی را امتحان کند. اکنون به‌عنوان یک توسعه‌دهنده مستقل، او و تیمش در استودیو کوجیما پروداکشنز این آزادی را دارند که دقیقا این کار را انجام دهند و همان‌طور که با ساخت Death Stranding نشان دادند، آن‌ها از ریسک کردن ترسی ندارند.

اما بسیاری از طرفداران می‌خواهند بدانند که آیا این شانس وجود دارد که در آینده، کوجیما تصمیم بگیرد یک بار دیگر روی یک IP بزرگ از شرکت‌های دیگر کار کند؟ آیا کوجیما پروداکشنز ممکن است در آینده نسخه جدیدی از یک مجموعه شناخته شده به مانند متال گیر را توسعه دهد؟

این کاری است که به نظر می‌رسد کوجیما هیچ تمایلی به انجام آن ندارد. او در مصاحبه‌ی اخیر خود با IGN و صحبت در مورد پروژه‌هایی که کوجیما پروداکشنز در حال حاضر در دست ساخت دارد، توضیح داد که رویکرد او در مورد تمام پروژه‌های فعلی و آینده این است که به‌جای دنبال کردن رشد مالی و درآمد، اثر خوبی از خود به‌جای گذارد. از نظر کوجیما، این به معنای کار انحصاری روی آیپی‌های استودیو است و ازطریق توسعه‌ی آیپی‌های لایسنس‌شده توسط سایر شرکت‌ها میسر نمی‌شود.

سم پورتر در کنار یک گودال بزرگ Death Stranding

کوجیما در این‌باره توضیح داد: «کوجیما پروداکشنز به‌صورت عمومی معامله نمی‌شود؛ بنابراین من هدفی برای رشد مداوم ارزش شرکت ندارم. من فقط می‌خواهم کارهای خوبی از خود به‌جای گذارم و این موضعی است که هنگام ساخت بازی‌ها روی آن تمرکز دارم. این در حالی است که به ساخت انواع دیگر پروژه‌های بصری نیز فکر می‌کنم. ما تصمیم داریم IP خودمان را بسازیم و روی IP دارای مجوز شرکت‌های دیگر کار نکنیم».

باتوجه‌به تاریخچه‌ی عملکرد کوجیما در کونامی، بسیاری از طرفداران علاقه‌مند بازگشت او به سمت ساخت نسخه‌ی جدیدی از Metal Gear Solid هستند. حتی در گذشته گزارش‌هایی پیرامون همکاری وی در ساخت نسخه‌ی جدید Silent Hill به گوش می‌رسید. با اینکه هرگز نمی‌توان وقوع این اتفاق‌ها را غیرممکن شمرد، اما واضح است که در حال حاضر کوجیما هیچ تمایلی به این کار ندارد. بااین‌حال طرفداران می‌توانند منتظر بازی‌های در حال ساخت کوجیما پروداکشنز باشند. بازی Death Stranding 2 برای کنسول پلی استیشن 5 در حال توسعه است و درکنار آن کوجیما در حال کار روی بازی مبتنی بر فناوری ابری آنلاین برای ایکس باکس است که براساس برخی گزارش‌ها Overdose نام دارد.

نظر شما درباره‌ی اخبار بازی چیست؟ آن را با ما و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده