نویسنده: هومن فلاحی
// پنجشنبه, ۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۱

Gran Turismo 7 صدرنشین آمار فروش پلی استیشن 5 در ژاپن

بازی Gran Turismo 7 بالاتر از بازی‌هایی مانند Elden Ring و God of War Ragnarok در صدر فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های پلی استیشن 5 در ژاپن قرار گرفته است.

با وجود گذشت نزدیک به یک سال از زمان عرضه‌ی بازی Gran Turismo 7 استودیوی پولی‌فونی دیجیتال، ظاهرا آمار فروش این بازی ریسینگ در سال ۲۰۲۲ از مجموعه فروش دیگر بازی‌های محبوب پلی استیشن 5 مانند الدن رینگ و گاد آو وار رگناروک نیز بالاتر بوده است.

طبق آمار منتشر شده توسط نشریه‌ی فامیتسو که با استفاده از داده‌های مؤسسه آماری Teiten Game جمع‌آوری شده است، گرن توریسمو 7 با فروش حدود ۱۹۸ هزار نسخه‌ای در سال ۲۰۲۲، در جایگاه بالاتری نسبت به Elden Ring با ۱۲۷ هزار نسخه فروش و Horizon Forbidden West با ۱۱۶ هزار نسخه فروش قرار گرفته است. البته این آمارها صرفا فروش نسخه‌های فیزیکی این بازی‌ها در تمام طول سال ۲۰۲۲ را نشان می‌دهند، اما درهرصورت با عملکرد فوق‌العاده‌ی Gran Turismo 7 ماه‌ها پس از عرضه‌ی اولیه‌ی بازی هستیم.

هوش مصنوعی بسیار پیشرفته Gran Turismo Sophy سونی

چهار بازی Dragon Quest XI ،Monster Hunter: World، فاینال فانتزی ۱۵ و فاینال فانتزی 7 ریمیک نیز به‌ترتیب با آماری بین ۲ تا ۱ میلیون نسخه در صدر جدول فروش بازی‌های پلی استیشن 4 در این منطقه قرار گرفته‌اند. البته نکته‌ی قابل‌توجه در آمار فروش بازی‌های PS4 این است که هیچ‌کدام از دو بازی Gran Turismo 7 و God of War Ragnarok در فهرست ۲۰ بازی پرفروش این پلتفرم حضور ندارند و در جدول فروش بازی‌های PS5 نیز بتلفیلد 2042 با حدود ۲۴ هزار نسخه فروش در جایگاه بالاتری نسبت به Call of Duy: MWII قرار گرفته است.

پیش از این و در ماه گذشته، کازونری یامائوچی، خالق Gran Turismo 7 و مدیر استودیوی پولی‌فونی دیجیتال از احتمال انتشار پورت پی‌سی این بازی ریسینگ محبوب خبر داده بود. البته یامائوچی تایید کرده بود توسعه‌ی نسخه پی‌سی این بازی که در ماه مارس امسال برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 عرضه شده است، به‌دلیل تنوع گسترده سخت‌ افزاری رایانه‌های گیمینگ شخصی گیمرها و انتظارات بالایی که از لحاظ فنی از بازی‌های این مجموعه وجود دارد، کار آسانی نخواهد بود.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع PSLS
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده