نویسنده: حسن اکرامی
// شنبه, ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۱

مصاحبه سازندگان ریمیک Dead Space پیرامون تغییر سلاح‌ها

سازندگان ریمیک Dead Space در مصاحبه‌ای پیرامون تغییرات سلاح‌های بازی توضیحاتی را ارائه دادند.

به‌تازگی استودیوی توسعه‌دهنده EA Motive جزئیات جدیدی را در مورد چگونگی بازسازی Plasma Cutter، سلاح نمادین این سری در ریمیک Dead Space ارائه کرده است. اعضای این استودیو در مصاحبه با IGN که در یک ماه گذشته به‌عنوان منبع اصلی پوشش اخبار این بازی نقش داشته است، در مورد عملکرد بی‌نقص Plasma Cutter و سایر سلاح‌های بازی صحبت کردند.

رومن کامپوس-اوریولا، کارگردان خلاق ریمیک دد اسپیس گفت: «چه کسی می‌خواهد پلاسما کاتر را عوض کند؟ این سلاح همان‌طور که است، عالی به نظر می‌رسد. من کمی شوخی می‌کنم، اما این دقیقا همان رویکردی است که ما در طول توسعه، به کمک آن سراغ این سلاح رفتیم». کارگردان در ادامه توضیح داد که چگونه پلاسما کاتر یک سلاح نمادین به شمار می‌آید و به هر طریق با مجموعه Dead Space مرتبط شده است. بااین‌حال، استودیو باز هم تغییراتی در عملکرد سلاح‌ها ایجاد کرده است تا احساس مدرن‌تری به آن‌ها بدهد. با اینکه به نظر می‌رسد این جزئیات جدید کوچک هستند، اما اگر بازیکنان به عملکرد سلاح‌ها توجه کنند، قابل لمس خواهند بود.

آیزاک کلارک در حال شلیک به یک نکرومورف

اوریولا در ادامه افزود: «ما واقعا مجبور بودیم به بورد طراحی برگردیم. با هدف وفاداری بصری هم از نظر گرافیک هم در برخی از انیمیشن‌هایی که امروز داریم، باید جزئیات بیشتری را در مورد نحوه عملکرد سلاح‌ها بررسی می‌کردیم. جنس هر قطعه چیست؟ عناصر کوچک آن واقعا چه کار می‌کنند؟ بدون درنظرگرفتن احتمال استفاده یا عدم استفاده از یک ابزار در بازی، واقعا باید مشخص می‌کردیم که اگر قرار است یک ابزار واقعی باشد، چگونه حرکت می‌کند و چگونه واکنش نشان می‌دهد».

سایر تغییرات در پلاسما کاتر حول سیستم ارتقای جدید می‌چرخد. هر یک از اسلحه‌ها در ریمیک دد اسپیس دارای چند ارتقا هستند که به‌عنوان یک قطعه فیزیکی جدید به سلاح مورد نظر متصل می‌شوند. سازندگان در اصل با این کار سیستمی مشابه مکانیزم دیده‌شده در Dead Space 2 را به ریمیک بازی اول می‌آورند.

اوریولا در این‌باره توضیح داد: «یکی از مواردی که ما از Dead Space 2 به ریمیک آوردیم‌ و کمی آن را گسترش داده‌ایم، مفهوم ارتقاهای ویژه است. از همین رو قطعه‌های ارتقایی تأثیر گسترده‌تری بر عملکرد هر سلاح دارند. یکی از آن ارتقاها به‌صورت مستقیم از نسخه‌ی دوم آمده است. با استفاده از این قطعه‌ی ارتقا می‌توانید با شلیک پلاسما کاتر به اندام دشمنان، باعث آتش گرفتن آن‌ها شوید. این شلیک گوشت دشمنان را می‌سوزاند و آسیب بیشتری به آن‌ها وارد خواهد کرد. بنابراین ما برخی از تنظیمات یا ارتقاهای مشابه این را در ریمیک قرار دادیم».

اسکار ایزاک در حال شلیک به یک نکرومورف در بازی Dead Space Remake

کامپوس-اوریولا در ادامه پیرامون تغییرات ایجادشده در دیگر سلاح‌های ریمیک Dead Space صحبت کرد. به‌گفته‌ی او Pulse Rifle اکنون دارای یک پرتابگر مین مجاورتی به‌عنوان تیر جایگزین است و عملکردی شبیه به پالس رایفل نارنجک‌انداز Dead Space 2 خواهد داشت. در ادامه اریک باپتیزات، کارگردان بازی در مورد تغییر سلاح‌ها گفت: «ما برای اکثر سلاح‌ها، شلیک اصلی را دقیقا مشابه نسخه اصلی حفظ می‌کنیم. زیرا این شلیک‌ها نمادین هستند و عملکردهای متفاوتی را از نظر نحوه مبارزه با دشمنان ایجاد می‌کنند. بااین‌حال ما دریافتیم که راه‌های بیشتری برای تلاش کردن وجود دارد تا بتوانیم ابزارهای بیشتری در اختیار بازیکن قرار دهیم و آن‌ها را برای کنترل جمعیت دشمنان توانمند کنیم. همچنین ما می‌خواستیم برای هر سلاح ارزش منحصربه‌فردی قائل شویم».

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات ایجادشده بدون شک روی Force Gun رخ داده است. فورس گان در اصل یک سلاح برای عقب راندن دشمنان بود، اما اکنون بازیکنان می‌توانند با استفاده از آن یک گرداب گرانشی ایجاد کنند تا دشمنان را به مرکز خود بکشاند. درحالی‌که این گرداب هیچ آسیب مستقیمی وارد نمی‌کند، اما با جمع کردن دشمنان در یک منطقه، توانایی یک حمله‌ی ویرانگر با سایر سلاح‌ها را به بازیکنان می‌دهد.

نمایش جاذبه صفر در بازی دد اسپیس ریمیک

باپتیزات در مورد عملکرد جدید فورس گان گفت: «نکته‌ی بسیار جالب این است که شما می‌توانید نیروی جاذبه را به خوبی با همه سلاح‌های دیگر به مانند شلیک گلوله اصلی فورس گان یا با تله‌ی Line Gun ترکیب کنید؛ بنابراین می‌توانید از تله خود لذت ببرید، دشمن را با گرداب جاذبه به سمت آن بکشانید یا آن‌ها را با استفاده از مین‌های Pulse Rifle یکجا از بین ببرید. اساسا ایده این بود که ابزارهای جدیدی توسعه دهیم تا بتوانیم با دشمنان بازی کنیم و استراتژی‌های جدیدی را خلق کنیم».

تغییرات این اسلحه‌ها هم‌اکنون با سیستم تخریب بافت جدید در ریمیک Dead Space همراه شده است. با استفاده از این سیستم، پوست و بافت دشمنان در پاسخ به شلیک سلاح‌های مختلف بازیکن شروع به کنده شدن می‌کند. کامپوس-اوریولا در این‌باره توضیح داد: «در ریمیک وقتی با فورس گان شلیک می‌کنید، دشمنان به زمین کوبیده می‌شوند و وقتی سر پا می‌ایستند، واقعا لاغر به نظر می‌آیند؛ چرا که تمام پوست، چربی‌ها و همه ماهیچه‌های آن‌ها از بین رفته است. تقریباً فقط اسکلت بدن آن دشمن باقی می‌ماند و شما می گویید آره، کاملا مطمئن هستم که نزدیک مرگش است. این سیستم جایی مفیدتر واقع می‌شود که دو سلاح قدرتمند با یکدیگر ترکیب شوند. برای مثال بعد از تخریب بافت، فقط با یک شلیک پلاسما کاتر می‌توان اندام را قطع کرد؛ چرا که استخوان‌های دشمن نمایان شده است».

دانلود ویدیو مصاحبه از آپارات

ریمیک Dead Space قرار است در تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۲۳ (۷ بهمن ۱۴۰۱) روی پلتفرم پی سی و کنسول‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه شود.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی این خبر را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده