نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۷

رونمایی از برنامه ساخت یک کنسول بازی برای سگ‌ها

به‌تازگی استارت‌آپ Joipaw از برنامه‌ی خود برای انتشار یک کنسول بازی مخصوص سگ‌ها رونمایی کرده است.

شرکت Joipaw توسط دو فرد به نام‌های Dersim Advar و Marco Jenny که خود را دوستداران حیوانات، گیمرها و دانشمندان توصیف می‌کنند، تأسیس شده است. حال به‌تازگی مجله‌ی Axios گزارش داده است این شرکت برنامه دارد یک کنسول بازی را مخصوص سگ‌ها طراحی کند. کنسول شرکت Joipaw به سگ‌ها اجازه می‌دهد تا بازی‌هایی را انجام دهند که برای ایجاد تحریک فیزیکی و ذهنی آن‌ها طراحی شده‌اند.

کنسول شرکت Joipaw در ابتدا به‌عنوان وسیله‌ای برای کاهش کسالت و اضطراب جدایی برای توله سگ‌های دو بنیانگذار این شرکت که در خانه تنها بودند، طراحی شد. بااین‌حال Joipaw ادعا می‌کند که این کنسول پتانسیل ارائه مزایای شناختی برای سگ‌ها را نیز دارد و حتی می‌تواند برای کمک به تأخیر شروع زوال عقل سگ‌ها استفاده شود. سگ‌ها می‌توانند از بینی خود برای بازی روی صفحه لمسی کنسول استفاده کنند و برای انتخاب‌های صحیح خود خوارکی‌های دلخواه را پاداش می‌گیرند.

بازی‌های Joipaw شامل چالش ضربه زدن به نقطه‌های رنگی مختلف و یک تست برای بررسی توانایی سگ‌ها در مورد انتخاب سمتی از تصویر که حباب هوای بیشتری دارد، است. یکی از بنیانگذاران شرکت Joipaw توضیح داد که او می‌خواهد یک بازی بسازد که در آن سگ‌ها و انسان‌ها با یکدیگر رقابت کنند تا از برخورد با تیغ‌های جوجه تیغی جلوگیری کنند.

کنسول Joipaw مخصوص بازی سگ ها

وب‌سایت Joipaw در توضیح این پروژه نوشته است: «شرکت ما رویکردی جامع جهت مراقبت‌های سلامتی پیشگیرانه برای سگ‌ها ارائه می‌دهد. ما تحریکات شناختی و فیزیکی را در قالب یک کنسول مخصوص سگ، یک ابزار پوشیدنی و یک پلتفرم نرم‌افزاری ترکیب می‌کنیم که به شما امکان می‌دهد شاخص‌های سلامتی سگ خود را ردیابی کنید. دستگاه Joipaw در صورت تشخیص هرگونه رفتار غیرعادی به شما هشدار می‌دهد و هدف ما این است که این داده‌ها را با دامپزشک شما به اشتراک بگذاریم تا قبل از بروز عوارض احتمالی، تشخیص بهتری انجام شود».

شرکت Joipaw هنوز تاریخ عرضه‌ی این کنسول را اعلام نکرده است اما سازندگان آن اعلام کردند که علاقه‌مندان می‌توانند با مبلغی حدود ۶ دلار به‌همراه تضمین بازپرداخت کامل این کنسول را پیش‌خرید کنند که به آن‌ها پنج درصد تخفیف در قیمت نهایی این محصول را می‌دهد.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی را با تیم زومجی و دیگران به اشتراک گذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده