نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۴

تمایل استودیو کرایتریون به ساخت بازی Burnout جدید

استودیو کرایتریون اعلام کرد با اینکه عاشق ساخت نسخه‌ای جدید از سری Burnout است، اما در حال حاضر برای آن برنامه‌ای وجود ندارد.

کرایتریون از زمان انتشار بازی Need for Speed Rivals در سال ۲۰۱۳ به‌عنوان یک استودیوی پشتیبان برای بازی‌های EA فعالیت کرده است. اگرچه این سازنده در توسعه تعدادی از بازی‌ها به مانند استار وارز بتلفرانت ۲، Battlefield 5 و Battlefield 2042 نقش داشته، اما تقریبا یک دهه می‌شود که هیچ بازی جدیدی را به‌عنوان استودیوی اصلی عرضه نکرده است.

البته جدیدترین محصول این استودیو یعنی Need for Speed Unbound به‌زودی منتشر خواهد شد و بسیاری از طرفداران از بازگشت کرایتریون با یک نید فور اسپید جدید هیجان‌زده هستند. بااین‌حال شهرت و محبوبیت کرایتریون به‌دلیل توسعه‌ی سری Burnout بوده است. حال طرفداران می‌خواهند بدانند باتوجه‌به اینکه کرایتریون جدیدترین نسخه‌ی Need for Speed را به‌عنوان استودیوی اصلی ساخته است، آیا امکان بازگشت آن‌ها به سری Burnout وجود دارد؟

به‌گفته کیران کریمینز، عضو ارشد کرایتریون و کارگردان خلاق Need for Speed Unbound، گزینه‌ی توسعه‌ی یک Burnout جدید بارها روی میز بوده است. کریمینز در مصاحبه‌ای با مجله‌ی یوروگیمر گفت اگرچه برنامه‌‌ی زودهنگام برای ساخت Burnout جدید وجود ندارد، اما این کاری است که استودیو به آن علاقه‌مند خواهد بود. بااین‌حال کریمینز اعتقاد دارد اگر در آینده کرایتریون قصد داشته باشد روی هر دو سری Need for Speed و Burnout کار کند، نیاز به جذب کارکنان و گسترش بیشتر دارد.

آرشیو Burnout Paradise

کریمینز در این‌باره توضیح داد: «بله، قطعا. [نسبت به ساخت Burnout جدید] امیدوارم اما این چیزی نیست که ما اکنون به‌دنبال انجام آن باشیم. این بازی بعدی من یا چیزی شبیه به آن نیست. نمی‌توانم بگویم تاکنون این ایده نبوده است، اما حدس می‌زنم که [Burnout جدید] بازی بعدی که روی آن کار خواهم کرد، به شمار نمی‌آید.

اما اگر بخواهیم در مورد دو مجموعه صحبت کنیم که این استودیو بیشترین علاقه را به آن‌ها دارد، آن‌ها Need for Speed و Burnout هستند. ما عاشق این دو مجموعه هستیم. سری Burnout برداشتی منحصر‌به‌فرد از سبک ریسینگ به شمار می‌آید که به نظرم اکنون کاملا خارق‌العاده خواهد بود. بنابراین حدس می‌زنم [ساخت Burnout جدید] چیزی است که عاشق انجام دادنش هستم. امیدوارم اگر همه‌چیز با این بازی‌ها خوب پیش برود و بتوانیم تیم را گسترش دهیم، یک نسخه‌ی جدید را بسازیم. [ساخت Burnout جدید] در برنامه‌های آینده‌ی نزدیک یا هر مورد دیگری نیست، اما واقعا جذاب خواهد بود».

مدت زمان زیادی از عرضه‌ی آخرین نسخه‌ی مجموعه Burnout گذشته است و طرفداران این سری برای بازگشت کرایتریون به ساخت نسخه‌ی جدید آن امیدوار هستند. با اینکه بازی Burnout Paradise Remastered در سال ۲۰۱۸ و پروژه‌ی جانبی قابل دانلود Burnout Crash در سال ۲۰۱۱ منتشر شدند، آخرین بازی اصلی این سری Burnout Paradise بود که در سال ۲۰۰۸ در دسترس قرار گرفت.

بازی Need for Speed Unbound به‌عنوان جدیدترین محصول کرایتریون قرار است در تاریخ ۲ دسامبر (۱۱ آذر) امسال روی پلتفرم پی سی و کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه شود.

نظر شما درباره‌ی این خبر چیست؟ آن را با ما در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده