نویسنده: حسن اکرامی
// جمعه, ۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۸

فیل اسپنسر: ایکس باکس استراتژی فروش بازی‌ها را فدای سرویس گیم پس نخواهد کرد

به‌گفته فیل اسپنسر، ایکس‌ باکس نمی‌خواهد استراتژی خرید و مالکیت دائمی بازی‌ها توسط بازیکنان را کنار گذاشته و فقط روی سرویس گیم پس تمرکز کند.

به‌تازگی فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی مایکروسافت درباره‌ی سرویس ایکس باکس گیم پس و اینکه چگونه عادت‌ مصرف‌کننده به استفاده از سرویس اشتراکی تا حد زیادی بر نحوه‌ی فروش بازی‌های ایکس باکس تاثیر نمی‌گذارد، صحبت کرد. اسپنسر در اوایل این ماه در گفت‌وگو با The Verge اظهار داشت ایکس باکس فروش بازی‌هایی را که ازطریق گیم پس ارائه می‌دهد، متوقف نخواهد کرد.

اسپنسر در ادامه توضیح داد با اینکه سرویس اشتراکی یک مدل کسب‌و‌کار جالب برای برخی بازی‌ها است و به تنوع انتخاب‌های بازیکنان کمک می‌کند اما بازیکنانی که بازی‌ها را می‌خرند هنوز بخش اصلی تجارت ایکس باکس به شمار می‌آیند. اسپنسر در ادامه افزود:

«ما این تصور را نداریم که همه به ما ۱۵ دلار در ماه بپردازند. ما فکر می‌کنیم که سرویس اشتراکی یک مدل تجاری جالب برای انواع خاصی از بازی‌ها و مشتریان خاص است. من واقعا آن را به‌عنوان عامل تنوع بخشیدن فهرست بازی‌های بازیکنان یا فضایی مناسب برای توسعه‌دهندگان جهت ارائه‌ی محتوایی که می‌سازند، میبینم. به نظر من این روش همیشه بخشی از تجارت خواهد بود. همچنین فکر می‌کنم استراتژی خرید و مالکیت بازی‌ها توسط بازیکنان در سال‌های آینده بخش مهمی از تجارت ما باشد».

بازی‌های متنوع در سرویس ایکس باکس گیم پس / Xbox Game Pass

در ادامه اسپنسر بیان کرد که دادن حق انتخاب به بازیکنان برای تصمیم‌گیری در مورد نحوه‌ی تجربه‌ی بازی و محتوای آن برای ایکس باکس مهم است:

«به همین دلیل است که ما را در حال عرضه‌ی بازی‌های انحصاری روی سرویس اشتراکی یا دور کردن افراد از خرید بازی‌ها نمی‌بینید. ما خرید بازی‌ها توسط مردم را دوست داریم و این فوق‌العاده است. ما همچنین دوست داریم که مردم عضو سرویس اشتراکی شوند. چیزی که ما واقعا به‌دنبال آن هستیم این است که چگونه می‌توانیم افراد بیشتری را دعوت کنیم تا بازی‌های بیشتری انجام دهند و این کار را برای هر بازیکنی که می‌خواهد بازی کند، آسان کنیم».

نظر شما درباره‌ی این خبر چیست؟ آن را با تیم زومجی در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده