// جمعه, ۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۲

شوهی یوشیدا: فاینال فانتزی و دراگون کوئست اولین کنسول پلی استیشن را نجات دادند

شوهی یوشیدا با سابقه‌ی سال‌ها فعالیت در مقام‌های مدیریتی ارشد شرکت سونی می‌گوید که اگر فاینال فانتزی و دراگون کوئست نبودند، شرایط برای اولین کنسول PlayStation به شکل دیگری رقم می‌خورد.

وقتی که کنسول PS1 در دهه‌ی ۹۰ میلادی به دنیا معرفی شد، سگا و نینتندو بین گیمرها نام‌های بسیار محبوب‌تر و مهم‌تری نسبت به سونی بودند. حالا در جدیدترین اخبار بازی و طی یک مصاحبه‌ی قابل‌توجه، شوهی یوشیدا به‌عنوان یکی از مدیران کلیدی پلی استیشن می‌گوید که مجموعه بازی Final Fantasy و مجموعه بازی Dragon Quest در آن زمان نقش جدی در موفقیت سونی و شکل‌گیری آینده‌ی کنسول PlayStation داشتند.

یوشیدا که اکنون رئیس بخش «حمایت از بازی‌سازهای مستقل» در شرکت Sony است، در رابطه با این دو بازی JRPG (نقش‌آفرینی ژاپنی) گفت که در دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی خیلی‌ها تمایلی به ارائه‌ی محتوا روی پلی استیشن نداشتند. در آن زمان هنوز اسکوئر انیکس وجود نداشت. زیرا هنوز شرکت Square و شرکت Enix با یکدیگر ادغام نشده بودند. سونی برای سری بازی فاینال فانتزی به سراغ شرکت اسکوئر و برای سری بازی Dragon Quest به سراغ شرکت انیکس رفت. یوشیدا توضیح می‌دهد:

«این دو بازی نقش‌آفرینی، بزرگ‌ترین مجموعه‌ها در ژاپن هستند. این شرکت‌ها [طی آن بازه‌ی زمانی] در پشت صحنه مشغول گفت‌وگوهایی بودند که نمی‌توانم فاش کنم. ولی هر دو متعهد شدند که بازی‌های جدیدشان را به پلی استیشن بیاورند. این [تصمیم اسکوئر و انیکس،] به‌صورت کامل شانس ما [برای موفقیت در صنعت بازی] را تغییر داد. بالاخره ما بازی‌های مورد نیاز برای موفقیت پلی استیشن را به‌دست آوردیم».

لوگوی شرکت ژاپنی اسکوئر انیکس / Square Enix

دراگون کوئست و فاینال فانتزی همین حالا نیز طرفدارهای پرشمار خود را دارند. این دو مجموعه بازی JRPG که نسخه‌های اصلی و فرعی زیادی را تقدیم طرفدارها کرده‌اند، بخشی بزرگ از تجارت شرکت اسکوئر انیکس را تشکیل می‌دهند. البته که اکنون بسیاری از بازی‌های Final Fantasy و Dragon Quest به‌صورت مولتی‌پلتفرم در دسترس گیمرها قرار دارند.

بازی Final Fantasy VII و بازی Dragon Quest VII که به ترتیب در سال ۱۹۹۷ و در سال ۲۰۰۰ برای کنسول پلی استیشن عرضه شدند، در ابتدا به‌دنبال عرضه روی کنسول‌های شرکت نینتندو بودند؛ تا اینکه سازندگان این آثار تصمیم گرفتند پی‌اس‌وان را به‌عنوان مقصد خود انتخاب کنند.

اسکوئر انیکس همچنان روابط خود با سونی را حفظ کرده است. بازی Final Fantasy 7 Remake یکی از بهترین انحصاری‌های کنسولی چند سال اخیر پلی استیشن برای بسیاری از طرفدارها است و گیمرهای زیادی منتظر تجربه‌ی بازی Final Fantasy 16 و بازی Final Fantasy 7 Rebirth روی کنسول پلی استیشن 5 هستند.


منبع Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده