نویسنده: حسن اکرامی
// جمعه, ۲۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۷

افزایش احتمال عرضه رایگان بازی آنلاین بزرگ The Last of Us

طبق جدیدترین اخبار بازی، طراح ارشد سیستم کسب درآمد بازی Fortnite به استودیو بازی‌سازی ناتی داگ پیوسته است.

پروژه‌ی بزرگ بعدی استودیو ناتی داگ، یک بازی چندنفره‌ی عظیم از سری The Last of Us است. به‌تازگی یک فرد خبره در زمینه‌ی عرضه‌ی این نوع از بازی‌ها به این تیم فرست-پارتی (اختصاصی) شرکت سونی پیوست.

با اینکه تاکنون تنها جزئیات بسیار مختصر و یک تصویر مفهومی از این اثر منتشر شده‌اند، اما در گزارش‌ها می‌توان اطلاعات بیشتری از این بازی مولتی‌پلیر را کسب کرد. برای مثال چندی پیش یک فهرست نیازمندی شغلی از سوی ناتی داگ منتشر شد و توضیحات آن نشان می‌داد احتمالا بازی AAA چندنفره‌ی The Last of Us به‌صورت Free to Play عرضه خواهد شد. حال به‌تازگی گزارشی پخش شده که احتمال رایگان بودن این بازی آینده را افزایش می‌دهد.

به‌تازگی آندرس هاوارد، یکی از اعضای کهنه‌کار تیم ساخت فورتنایت، همان‌طور که اخیرا در لینکدین اعلام کرده بود، به‌عنوان طراح اصلی سیستم درآمدزایی به ناتی داگ پیوسته است. هاوارد به مدت هفت سال و نیم به‌عنوان طراح ارشد سیستم در شرکت اپیک گیمز فعالیت داشت و در این مدت روی سیستم‌ درآمدزایی، بتل‌پس، مکانیسم‌های پیشرفت و سایر موارد بازی Fortnite کار کرد. او همزمان به تیم‌های بازی‌سازی متفاوت برای پیاده‌سازی مدل‌های مشابه در بازی‌های Rocket League و Fall Guys نیز مشاوره داد.

هاوارد از ماه ژانویه تا اکتبر امسال را در شعبه‌ی استکهلم یوبیسافت به‌عنوان طراح ارشد سیستم‌های اجتماعی و اقتصادی یک IP (مجموعه) جدید فعالیت کرد.

تصویر هنری از بازی چندنفره‌ The Last of Us

در اوایل سال جاری، گزارش‌ها نشان می‌دادند که پروژه‌ی آنلاین و گسترده‌ی The Last of Us قرار است یک بازی سرویس‌محور باشد. پس با اضافه شدن هاوارد به استودیو Naughty Dog احتمالا شاهد سیستم‌های کسب درآمد پیشرفته در این بازی و عرضه‌ی رایگان محصول خواهیم بود.

نیل دراکمن، رئیس استودیو ناتی‌داگ ناتی داگ قبلا گفته بود که جزئیات دقیق بازی آنلاین The Last of Us در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر خواهد شد. هنوز هیچ صحبتی در مورد پلتفرم‌های مقصد این بازی نشده است. بااین‌حال هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن اخیرا اعلام کرد که بازی‌های لایو سرویس آینده‌ی سونی برخلاف بازی‌های تک‌نفره می‌توانند همزمان روی کنسول‌های پلی استیشن و کامپیوتر عرضه شوند؛ درحالی‌که بازی‌های تک‌نفره حداقل یک سال فقط روی کنسول‌های شرکت سونی در دسترس خواهند بود.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی این خبر را با تیم زومجی در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده