نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۶

اعلام پایان راه سری Project CARS توسط EA

شرکت EA اعلام کرد دوران توسعه و سرمایه‌گذاری بیشتر در سری Project CARS به پایان رسیده است.

در جریان جدیدترین اخبار بازی، شرکت الکترونیک آرتز تایید کرد سری مسابقه‌ای Project Cars به پایان راه خود رسید و کارکنان استودیو Slightly Mad در صورت امکان به دیگر استودیوهای EA Sports و ریسینگ منتقل خواهند شد. کدمسترز در نوامبر ۲۰۱۹ به مبلغ ۳۰ میلیون دلار استودیو Slightly Mad را خریداری کرد و به‌عنوان بخشی از این معامله، حق امتیاز آیپی Project Cars را نیز به‌دست آورد. بااین‌حال دو سال بعد شرکت EA تمامی حقوق و بازی‌های کدمسترز از جمله سری Project Cars را تصاحب کرد.

در ادامه EA در مورد پایان سری Project Cars توضیح داد: «پس از ارزیابی نسخه‌ی بعدی Project Cars و پتانسیل رشد بلندمدت آن، ما تصمیم گرفتیم روند تولید و سرمایه‌گذاری بیشتر برای این مجموعه را متوقف کنیم. تصمیم‌گیری‌هایی به مانند این بسیار سخت هستند، اما به ما اجازه می‌دهند تمرکز خود را روی بخش‌هایی قرار دهیم که معتقدیم بهترین فرصت برای ایجاد تجربه‌هایی که طرفداران آن را دوست داشته باشند، ایجاد می‌کنند.

رقابت اتومبیل‌ها در بازی Project CARS 3

ما بر نقاط قوت خود در مجموعه‌های ریسینگ تمرکز می‌کنیم و به‌صورت ویژه IPهای دارای مجوز و جهان باز اولویت دارند. ما فرانچایزهای خود را گسترش می‌دهیم تا با خدمات زنده‌ی طولانی‌مدتی که دریافت می‌کنند، به سمت رشد جامعه‌ی مخاطبان جهانی هدایت شوند. بازی‌ها در قلب ورزش و سرگرمی‌های مسابقه‌ای قرار دارند و با تغییر پیدا کردن انتظار طرفداران، ما نیاز به تکامل آثار خود تا فراتر از یک بازی را تشخیص می‌دهیم و تجربه‌هایی را برای طرفداران فراهم می‌کنیم تا بتوانند آن را تماشا کنند، خلاقیت داشته باشند و با دوستان خود ارتباط برقرار کنند.

ما در حال کار با همه افرادی هستیم که تحت تأثیر این تصمیم قرار گرفته‌اند تا آن‌ها را در نقش‌های مناسب خود در استودیوهای سازنده‌ی ریسینگ، EA Sports یا سایر بخش‌های EA، هر کجا که بتوانیم، قرار دهیم. اولویت ما در حال حاضر حمایت هرچه بیشتر از کارمندان خود ازطریق این انتقال است».

رقابت اتومبیل‌ها در بازی Project CARS 3

نسخه‌ی اول سری Project Cars در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و به‌دلیل تلاش‌های سازندگان برای ارائه‌ی یک تجربه‌ی رانندگی واقعی مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. در ادامه بازی Project Cars 2 در سال ۲۰۱۷ عرضه شد و با دارا بودن ۱۴۰ پیست در ۶۰ مکان دنیا و ۱۸۹ اتومبیل باز هم توانست رضایت منتقدان و بازیکنان را کسب کند.

بااین‌حال پس از عرضه‌ی نسخه‌ی سوم در سال ۲۰۲۰، بازخوردها به مانند دو نسخه‌ی اول سری درخشان نبود. برخی اعتقاد داشتند سازندگان این سری برای ارائه‌ی تجربه‌ای آرکیدتر نسبت به گذشته، از ریشه‌ها فاصله گرفته‌اند و چالش گیم‌پلی کاهش محسوسی داشته است. همچنین نسخه‌های دیجیتالی دو نسخه‌ی اول Project Cars در ماه‌های اکتبر و سپتامبر امسال به‌دلیل انقضای تاریخ قرارداد اتومبیل‌ها و پیست‌ها از رده خارج شدند.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی این خبر را با تیم زومجی در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده