نویسنده: فراز پاشایی
// سه شنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۱

بازی Final Fantasy 16 به مدت ۶ ماه در انحصار پلی استیشن ۵ خواهد بود

براساس یک تبلیغ منتشر‌شده از جانب سونی، بازی Final Fantasy 16 به مدت ۶ ماه در انحصار کنسول نسل نهمی این شرکت خواهد بود.

همان‌طور شما همراهان گرامی احتمالا از آن مطلع هستید، براساس شراکت شکل‌گرفته میان دو شرکت سونی و اسکوئر انیکس، برخی از بزرگ‌ترین و موردانتظارترین آثار این ناشر ژاپنی، به‌صورت انحصاری و با دوره‌های زمانی مختلف و متفاوتی برای کنسول پلی استیشن ۵ عرضه خواهند شد. دراین‌میان می‌توان به بازی Forspoken اشاره کرد که قرار است به مدت زمان حداقل ۲ سال، در انحصار کنسولی پلی استیشن ۵ باشد. با‌این حال برای عده کثیری پرسش‌هایی پیرامون بازی Final Fantasy 16 که به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد، شکل گرفته است. براساس تازه‌ترین اخبار دنیای بازی، فاینال فانتزی ۱۶ به مدت زمان ۶ ماه در انحصار PS5 خواهد بود.

به‌تازگی سونی یک ویدیو تبلیغاتی برای پلی استیشن ۵ منتشر کرده است. در این ویدیو، ما شاهد تبلیغ شرکت ژاپنی از ویژگی‌های سخت‌افزاری کنسول نسل نهمی خود هستیم. از طرفی دیگر، در ویدیو منتشر‌شده، سونی نگاهی کلی به برخی از بزرگ‌ترین آثار فعلی و بازی‌های موردانتظار پلی استیشن ۵ دارد که در آینده در دسترس قرار خواهد گرفت. شما عزیزان در ادامه می‌توانید این تبلیغ را مشاهده کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

همان‌طور که شما عزیزان مشاهده کردید، چند ثانیه‌ای از این تبلیغ به بازی Final Fantasy 16 اختصاص یافته است. در حین نمایش این اثر نکته‌ای به چشم می‌خورد. در پایین صفحه نوشته‌ای وجود دارد که تایید می‌کند این بازی به مدت ۶ ماه در انحصار پلی استیشن ۵ خواهد بود. از طرفی دیگر، یک تبلیغ در سال ۲۰۲۱ میلادی به محدود‌بودن مدت زمان انحصار این بازی اشاره کرده بود. بااین‌حال در حال حاضر باتوجه‌به مدت‌زمان اعلام‌شده در تبلیغ بالا سوالاتی پیرامون عرضه این اثر روی کنسول‌های ایکس باکس و رایانه‌های شخصی شکل می‌گیرد. تا زمان اعلام رسمی اسکوئر انیکس باید منتظر بمانیم. جالب است بدانید در سال ۲۰۲۰ میلادی، پیرز هاردینگ رولز به‌عنوان یکی از تحلیل‌گران صنعت ویدیوگیم فکر می‌کرد که بازی Final Fantasy 16 به مدت یک سال در انحصار کنسول PS5 خواهد بود.

در رابطه با فاینال فانتزی ۱۶ ممکن است به مانند فاینال فانتزی ۷ ریمیک، نه با یک «انحصاری کنسولی زمانی» که با یک «انحصاری زمانی» روبه‌رو شویم؛ به این معنی که شاید Final Fantasy XVI شش ماه فقط روی پلی استیشن 5 در دسترس گیمرها باشد و بعد از آن به‌دست کاربرهای پلتفرم PC هم برسد؛ نه کنسول‌های دیگر. البته هنوز اطلاعات دقیقی در این رابطه نداریم. باید دید چه اتفاقاتی رخ خواهند داد.

تصویری از تبلیغ شرکت سونی و اشاره به مدت زمان انحصار بازی Final Fantasy 16

در روزهای اخیر اسکوئر انیکس اطلاعات زیادی را از این بازی در اختیار علاقه‌مندان گذاشته است. آن‌ها درکنار تایید قرارگیری حالت نیو گیم پلاس و عرضه یک دمو قبل از انتشار رسمی بازی، اعلام کردند که تجربه داستان این اثر، بین ۳۵ الی ۴۰ ساعت از زمان بازیکنان را خواهد گرفت. بازی Final Fantasy 16 در تاریخ نامشخصی از تابستان سال ۲۰۲۳ میلادی برای کنسول پلی استیشن ۵ شرکت سونی عرضه خواهد شد.

نظر شما عزیزان چیست؟ چه انتظاراتی از این بازی دارید؟ دیدگاه‌های خود را در مورد آخرین اخبار بازی با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده