// شنبه, ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۶

تقریبا ۹۵ درصد کار توسعه بازی Final Fantasy XVI انجام شده است

تهیه‌کننده بازی Final Fantasy XVI در مصاحبه‌ای تازه توضیح داد که کار ساخت این بازی تقریبا تمام شده است و تاریخ انتشار دقیق بازی احتمالا تا آخر سال جاری میلادی اعلام خواهد شد.

نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده‌ی فاینال فانتزی ۱۶ در جریان مصاحبه با مجله فامیتسو درمورد روند توسعه این بازی نقش‌آفرینی ژاپنی موردانتظار و اعلام زمان عرضه‌ی آن صحبت‌هایی داشته است. او گفت روند توسعه این بازی تقریبا ۹۵ درصد تکمیل شده است. همچنین وقتی از او پرسیده شد آیا تاریخ عرضه‌ای دقیق‌تر از «تابستان ۲۰۲۳» اعلام خواهد شد یا خیر، وی گفت:

«ما قصد داریم باز هم در این سال میلادی اطلاعات [بیشتری] را منتشر کنیم. پس فکر می‌کنم در آن زمان می‌توانیم [زمان عرضه را] بگوییم. فکر نمی‌کنم بعد از تابستان باشد. بنابراین مشکلی نیست».

کلیو قهرمان اصلی بازی Final Fantasy 16

همان‌طور که گفته شد، روند توسعه بازی تقریبا به اتمام رسیده است و تیم سازنده هر روز به تجربه‌ی Final Fantasy XVI و ایجاد بهبودها در بخش‌های مختلف می‌پردازد. یوشیدا ادامه می‌دهد: «به‌هرحال، مقیاس بازی بزرگ است؛ پس باگ‌زدایی زمان زیادی طول خواهد کشید. تقریبا تمام برنامه‌نویس‌ها در حال کار کردن با کد برای رفع باگ‌ها هستند».

یوشیدا قبل‌تر و در جریان توکیو گیم شو ۲۰۲۲ هم گفته بود این اثر در آستانه پایان مراحل توسعه است و صحبت‌های جدید او با حرف‌های قبلی وی همخوانی دارد. بازی Final Fantasy XVI در حال توسعه برای پلی استیشن 5 و رایانه‌های شخصی است.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده